Aantal berichten : 866 Leeftijd : 35 Location : Schoten Registration date : 25-08-07
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 di feb 26, 2008 11:43 pm
Wat denk jij van mij te weten? Je lijkt te geloven dat ik een naief, egoïstisch en domme persoon ben. je bergrijpt vast dat ik beledigd ben. Nogmaals. Het is beter om opgeleide mannen naar d edraak te sturen, dan een paar boeren die evnveel van de krijgskunsten afweten als ik.
Maar ik sta er duidelijk alleen voor. Je doet maar.
Daan Grenswachter
Aantal berichten : 921 Leeftijd : 34 Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 di feb 26, 2008 11:55 pm
"Dawn, en alles wat ik nu ga zeggen meen ik uit de grond van mijn hart, als je naar de voorbije discutie kijkt heb je twee op de drie juist! Naief en dom lijk je inderdaad hoewel ik weet dat je dat niet bent. Je moet af en toe kijken naar de wereld waar je in rondwandelt, niet degene waar je in wilt rondwandelen. Het is hard dat we de mannen moeten verplichten, daar ben ik absoluut mee akkoord, daarom kwam ik ook met het voorstel van die grote kruisboog. Op dat moment was jij te verblind op je idealen en bleef je me maar achschieten op 'mijn idee om de boeren te verplichten' terwijl het Thenaka's idee was. Probeer af en toe eens met je voetjes op de grond te blijven staan!
Dawn Kind van de Regenboog
Aantal berichten : 866 Leeftijd : 35 Location : Schoten Registration date : 25-08-07
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 12:07 am
Hm. Je bent ongelooflijk. Je vindt jezelf zo charmant en geweldig. je zei dat je iedereen zou kunnen charmeren moest je dat willen. Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als ik je hier zo bezig hoor.
Goed, vind maar een grote kruisboog, of steek er één in elkaar voor mijn part. Ik zal lachend toekijken wanneer het niet werkt. Ik mag dan niets afweten van de krijgskunsten maar naar ik heb gehoord zijn speren hét wapen tegen draken. Als we daar nu eens voor zorgden? Feh. maar natuurlijk zal dat maar stom advies zijn van een tsa-priesteres die te dom en naief is om zich bezig te houden met de gevechtsstrategie, nietwaar?
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 12:12 am
Mart glimlacht, "Dat is een zeer goed idee Eerwaarde, mag ik u feliciteren met dit prachtidee?" Mart kruipt recht, strenkt zich met een pijnlijk gezicht uit, en geeft Dawn drie dikke bezen. "Willem, hebt u nog iets toe te voegen? Of Thenaka? Of U uwe Genade?"
Hij fluistert in Dawn's oor: "Wederom bewijst u dat u niet heeft geluisterd vrouwe, ik heb gezegd dat ik hier weg kan geraken, maar dat houden we tussen ons nietwaar?" Knipoogt, en doet nog een ferme slok van het Prems Vuur dat Eyvin ondertussen heeft teruggegeven.
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 12:43 am
De verontwaardiging is van Dawn's gezicht te lezen. Wat een gladde aal! Oneerlijkheid lijkt het langst te duren voor Mart. Hmph.
"Hoe het ook zij... we hebben momenteel andere dingen te doen. Jij zei dat je andere grotten wist liggen, die dichterbij zijn? Goed, als je zeker bent dat de draak daar niet binnen kan, lijkt me dat een goed idee. Als deze dat echter wel kan, zal het jouw geweten zijn die de schuld draagt."
Ze gaat tegen een boom zitten, neemt ruw wat bladen tevoorschijn en begint hardhandig het één en 't ander op papier te zetten met een potlood dat de strijd niet lang lijkt te kunnen overleven.
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 12:50 am
"Op naar de grotten dus?" vraagt Mart aan de anderen, "En wat denk je van die kruisboogachtige dingen, Willem? Ze schieten pijlen af ter grootte van een speer! Als we de mensen enkele dagen in de grotten kunnen laten overleven, en we kunnen zo enkele dingen hier krijgen, dan zouden we hem met een man of tien kunnen doden. Vier voor dat beest bezig te houden, zes man voor die dingen te laden en te richten..."
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 12:53 am
Dawn hoest eventjes om de aandacht subtiel te trekken. "Bedoel je soms een ballista?" zegt ze spottend, zonder op te kijken van haar papier
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 12:58 am
"Neen dat bedoel ik niet mijn beste Dawn, ik heb het aan een van de bamenningsleden van een slagschip waar zo'n ding op gemonteerd stond gevraagd, en het was genoemd naar een insect met een dodelijke steek, maar ik weet niet meer dewelke."
OOC: Femke heeft absoluut gelijk als ze in aardse termen spreekt, maar in DSA noemen ze zo'n ding een Schorpioen. Als je durft om Dawn de woorden schorpioen in de monden te leggen neem ik je sterretjes af Femke
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 1:00 am
Hm. Juist ja. En hoe ga je die vervoeren?
OOC: LOL. Ok, ok, ik ben koest. maar dat is wel gemeen hoor
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 1:02 am
"Op een kar?"
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 1:06 am
OP een... kar? En hoeveel van die dingen wou jij exact meesleuren? was jij niet diegene die zei dat we in tijdgebrek zaten?
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 1:14 am
"Dat was ik inderdaad, maar ik denk dat de Baron er wel een heeft staan, op een kar naar hier kost misschien een dag tijd, genoeg niet?"
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 1:16 am
En daarnet zei je dat als we mensen moesten vervoeren, het maximum twee uur mocht duren. En of de baron er heeft liggen... weet ik niet.
Matt Zwaarddanser
Aantal berichten : 1598 Leeftijd : 38 Location : Ergens in t'bos. Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 1:37 am
Met een geamuseerde glimlach rond zijn lippen neemt Thenaka het Premsvuur een tweede maal aan en neemt een grote slok voordat hij zich weer in het gesprek mengde.
"Zo is het wel genoeg. We hebben de luxe niet om ruzie te maken dus stop ermee. Ik heb jullie mijn ideeën en bedenkingen over de situatie gezegd, en waarom ik wil dat de burgers van dit land zich moeten bewijzen. In deze korte tijd heb ik wel ondervonden dat mijn woorden mischien te haastig waren geweest. De honden zouden ons alleen maar in de weg lopen bij het bevechten van de draak, en zo zullen er onnodig veel doden vallen. Maar mijn Aku Soku San laat niet toe dat hun daden ongestraft kunnen blijven. Willem ik vertrouw op jou dat je degene verantwoordelijk zijn voor de offeringen terecht gesteld worden nadat de draak verslaan is. Zo niet neem ik dat recht in eigen handen... Maar dat zijn zorgen voor later, we hebben een andere belangrijkere kwestie af te handelen." Met een pijnlijke kreun neemt hij zijn helm af.
"Eén ding is wel zeker, ik heb zeker een week rust nodig voordat ik nog maar een vinger kan uitsteken voordat ik kan helpen. Dus stel ik voor dat we de godeloze honden eerst naar een veilige plek brengen. Dan terug keren naar Schaduwgrond en bericht sturen naar Harben om de Schorpioenen te sturen." Met een cynische grijn vervold hij. "Jou ballistas eerwaarde. Ik denk wel dat Jarek's kluis meer dan genoeg dukaten bevat om de kosten te compenseren. Met 20 getrainde soldaten uitgerust met speren en een schorpioen of twee zullen we wel een kans maken. Ik stel voor dat we wat rusten voordat we weer op pad gaan. Willem zou je je mannen mischien willen laten helpen de dorpelingen klaar te maken voor de aftocht naar grotten, ik ga nu even mijn ogen sluiten voordat ik flauwval van mijn verwondingen."
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 1:45 am
"Heh. Nog steeds een beetje bloeddorstig he Thenaka? Je blijft er anders wel zeer rustig bij. Ik zal je anders eventjes helpen met je verwondingen. Ja... ik weet dat je het zelf ook kan, maar zo maak ik me eens nuttig."
Terwijl ze Thenaka's wonden verzorgt, blijft Dawn uit haar ooghoeken naar Mart kijken. Er is iets aan hem dat ze niet vertrouwt. En misschien werd z enu gewoon te subjectief door de ruzie, of kwam haar achterdochtige natuur weer boven. Maar één ding was zeker. Die Mart zou Ayla nooit kunnen vervangen.
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 10:05 am
"Kan ik je ergens mee helpen Dawn? Verbanden gaan halen, messen warm maken, zo van die dingen?"
Matt Zwaarddanser
Aantal berichten : 1598 Leeftijd : 38 Location : Ergens in t'bos. Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 10:15 am
"Mart ga even zien of je wat proper water kan vinden, wil je. Ik moet even tegen de eerwaarde wat zeggen." Met een zure grimas draaide Thenaka zijn gezicht naar dat van Dawn. En sprak zacht genoeg zodat alleen zij het kon horen. "Er is geen reden om je zorgen te maken vrouwe. Hij doet zich mischien wel voor als een arogante pummel van de stad, maar zijn hart is zuiver van het kwaad. Als je hem wat beter observeerd inplaats van altijd tegen elkanders haren in te wrijven zou je dat ook zien Dawn." Thenaka's gezicht verwrong bij de ondervinding dat hij zo sentimenteel aan het praten was. "Ik wil alleen zeggen dat ik jullie gezever beu ben en als jullie stoppen met kwaken zorg ik er wel voor dat jullie het niet meer kunnen." Er verscheen een geamuseerde glimlach op zijn gezicht voor dat hij zijn ogen sloot om wat te rusten.
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 2:11 pm
Verontwaardigd fluisterde Dawn terug "Thenaka, ga jij me nu ook al bedreigen? Volgend mij heb je niet goed geluisterd naar wat hij allemaal tegen me heeft gezegd. Als hij zich nu zou verontschuldigen, maar nee, zelfs dat niet. Hmph, ik hoop dat jij je niet laat inpalmen door hem.
Hoe het ook zei, ik weet hoe ik hem ga aanpakken. Hij zal er niet blij mee zijn. Trouwens, thenaka, waarom sta je niet meer aan mijn kant dan aan de kant van iemand die we nog geen week kennen?"
Matt Zwaarddanser
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 2:44 pm
"Ha!" Zonder zijn ogen te openen sprak hij verder op normale toon zodat iedereen hem kon horen. "Ik mag de man wel, ookal keur ik zijn manier van doen niet goed. Jij moet je gewoon je gevoelens wat beter in de hand houden, en niet al je irritaties terug in zijn gezicht smijten. Dat wilt hij juist. Toch Mart!?"
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 3:15 pm
"Goed. het is leuk om te weten aan wiens kant je staat. "
Laaiend trekt Dawn het bos in
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 3:17 pm
"Bedankt Thenaka! En je hebt gelijk als je bedoelt dat ik niet op mijn buik ga liggen zodat ze niet door de modder hoeft te lopen zoals sommigen hier." Ik geef Thenaka de kom met water die ik geput heb met een stralende glimlach, en loop achter Dawn aan
"Ik zou je iets moeten zeggen Dawn, maar ik wil niet dat je boos wordt, of me gaat onderbreken, kunnen we dat afspreken?" zeg ik als ik haar inhaal aan de bosrand.
Laatst aangepast door Mart op wo feb 27, 2008 3:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 3:23 pm
Hmmm. Ga je gang. Zolang je niet al te veel beledigingen naar mijn hoofd slingert...
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 3:34 pm
"Ik wil me verontschuldigen voor mijn gedrag," zeg ik terwijl ik me neerzet, "ik heb eigenlijk nooit geleerd hoe ik moet omgaan met geweiden,... het handelsgilde waar ik lid van ben wordt geleid door een Phex-geweide, die man heeft me alles geleerd, en is zelfs aan mijn opleiding begonnen tot geweide, maar de man heeft me steeds behandeld als een zoon, niet als een ondergeschikte..." Mart zucht en trekt met een schouder waar een grote blauwe plek stilletjesaan paars wordt. "Ik heb met nog een andere geweide contact gehad, een Rahja-geweide die toevallig op bezoek was in het circus toen ik ruzie had met mijn vriendin, ze heeft me toen getroost, en zeg nu zelf, als je op zo'n manier getroost wordt vergeet je al snel dat die persoon een geweide is." zegt hij met pretlichtjes in de ogen. "Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat we beiden onze fouten hebben, jij bent nog steeds in rouw om jullie vriendin, en je voelt je rot omdat het lijkt alsof ik haar plaats wil innemen. En ik, tjah, ik ben gewoon mijn domme zelf" :-) "Als we beiden ons best doen om onze relatie te doen werken, moet het toch lukken niet? En, misschien,..." Mart zet zich op een knie met een pijnlijke grimas "Bij de Twaalf en Phex, beloof ik hierbij dat ik je zal gehoorzamen indien je rekening houd met mijn voorstellen, en niemand opzettelijk te doden." na deze woorden zak ik in elkaar.
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 3:44 pm
Zuchtend slaat dawn een arm om Mart heen en sleept hem terug mee naar het kamp. Wat kon hij toch lastig zijn.
Voorlopig zou ze nog wel bekijken wat ze ging doen. Mart had een paar gemene dingen gezegd die vrij hard waren aangekomen. En zoiets zeg je niet als je het niet meent. Dus voorlopig... zou ze hem vanop een afstand beter bekijken
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: IC Afspraken en Overeenkomsten 2 wo feb 27, 2008 3:47 pm