DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Slag tussen Gareth en Kholak-Kai

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Empty
BerichtOnderwerp: Slag tussen Gareth en Kholak-Kai   Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Icon_minitimema maa 09, 2009 6:52 pm

(Dit zijn de feiten hoe Thenaka het ziet.)

1)
We hebben maar 3000 troepen die we op een slagveld voor de helft kunnen vertrouwen. Het is vanzelf sprekend dat de beste troepen en veteranen in Werheim aanwezig waren en vrijwel allemaal dood zijn, buiten dan de enkelen die terug bij Garethh zijn geraakt.
De 7000 boeren (militia) zullen enkel nuttig zijn om de vloed van ondoden te vertragen voordat ze over de muren zwermen. Wat waarschijnlijk onvermijdelijk zal blijken.

2)
Het zou beter zijn dat we de vrouwen en kinderen zover van Gareth proberen te krijgen als mogelijk is, zodat ze als vluchtelingen in de nabije landen kunnnen opgevangen worden. (ik weet echter niet welke buurlanden er zijn.) Het zou belachelijk zijn om een tweede Werheim voorval te hebben. Als de stad valt hebben zij toch nog een kans op overleving.
Ik stel ook voor om bekend te maken dat ieder die niet wil helpen in de slag of niet moedig genoeg is weg te sturen uit Gareth samen met de vrouwen en kinderen. zo voorkomen we paniek in de gelederen tijdens het gevecht en hebben de vrouwen nog iets of wat becherming in hun vlucht.

3)
Van magie weet ik geen zak maar ik veronderstel wel dat ze nuttig zullen zijn tegen demonen en andere gedrochten die zich in Galotta's leger bevinden.
We zullen er ook een paar moeten menemen als we een verassings aanval op Kholak-Kai gaan doen.
Onze priesters zullen de Magiërs, soldaten en boeren op de groen moeten vergezellen.

4)
Onze enigste hoop ligt er in dat we Kholak-Kai vernietigen. Ik vrees echter dat als we wachten tot dat het boven ons ligt het te laat voor ons zal zijn. Ookal vernietigen we het dan is er een kans dat het op Gaterth neer stort en dan is de hele stad naar da vaantjes en daarbij zullen dan ook alle soldaten, boeren, magiërs en priesters shishkebab zijn.
Ik stel dus voor dat we zeker optijd vertrekken met die Adelaars... Enkele uren voordat het gareth bereikt. Maar of dit gaat weet ik niet.

5)
Hoe graag ik ook wil dat Helme Hafax me ons strijd kan ik dit niet aanvaarden. Hij is niet te vertrouwen en als we hem binnen de muren van Gareth laten en we winnen uiteindelijk de strijd wat zou hem dan weerhouden om de macht te grijpen? ik denk niet dat enkele boeren hem zullen proberen tegen te houden. En we zullen toch enorme verliezen hebben geleden dat zelfs de priesters en magiërs er niet meer aan zullen kunnen doen.

6)
Wees bereid te sterven en omarmd te worden door mijn heer want ik weet niet zeker of we genoeg tijd gaan hebben om terug in onze vliegende schepen te komen vooraleer Kholak-Kai neerstort. (dit is echter thenaka's opsessie met de dood hé Wink )
Terug naar boven Ga naar beneden
Kareja
Zusterschap vd wijsheid
Kareja


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 34
Location : Deels Zoersel, deels Antwerpen
Registration date : 15-08-08

Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slag tussen Gareth en Kholak-Kai   Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Icon_minitimedo maa 12, 2009 2:23 am

Thenaka, ik ben het op alle bijna punten met je eens. Enkel denk ik dat we Helme Hafax toch een kans moeten geven (tenzij hij weer begint over pacteren!). Op dit moment hebben we die 5000 getrainde krijgers enorm hard nodig. Zelfs als hij plannen heeft om het rijk over te nemen, kan hij die uitvoeren of hij nu wel of niet aan onze zijde vecht, aangezien we zowieso te verzwakt zullen zijn na de komende strijd om aan hem te weerstaan. Als hij ons helpt daarentegen, bestaat de kans dat we juist béter zijn voorbereid op staatsgrepen en andere trucjes.


Ik heb op mijn zwerftochten door Gareth nog het één en ander ontdekt wat ons van nut zou kunnen zijn. Ik zal hier eventjes een overzicht zetten:

In het lokale stedelijke museum zijn allerlei interessante artefacten te vinden, namelijk:
1. Een Tulamidische poort: als krijgers hier door lopen, worden ze sterker. Hoe meer man erdoorheen gaat, hoe sterker ze worden en hoe langer de betovering blijft werken. MAAR: als je sterft onder invloed van de spreuk gaat je ziel rechtstreeks naar de Nederhellen. Riskeren we het gebruik hiervan, en zo ja, lichten we de krijgers in over het eum...onfortuinlijke neveneffect?

2. Een ogerkatapult: kan 100kg projectielen verschieten tot wel 3km hoog, lijkt me wel handig als eerste offensief aangezien het zo ver reikt.

3. Een banier die aan iedereen die in de buurt is meer moed geeft. MAAR: als deze valt wordt iedereen krankzinnig. Wederom is de vraag of dit het risico waard is.

4. Een zwaard waarmee je onsterfelijk wordt. En dit is zowieso te goed om waar te zijn, maar ik ken helaas de bijwerkingen niet.

Ook in de tempels hebben ze nogal wat:
5. De Hesinde tempel heeft een soort magische luchtafweer, bestaande uit palmbomen (nu nog 11) die, wanneer naar de grond gebogen en dan losgelaten, hun kokosnoten transformeren in vlijmscherpe messen en deze afschieten. Er moet nog een systeem gebouwd worden om deze te kunnen lossen zonder zelf door de vallende messen getroffen te worden, ik suggereer iets met touwen die vanop afstand losgetrokken/doorgekapt kunnen worden.

6. De tempel van Ingerimm bezit de ring van de vlammen, een artefact dat rechtstreeks beschermt tegen de Magnus Opera van de Wereldbrand. Ik ben momenteel nog bezig om deze te pakken te kunnen krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://lamoth.deviantart.com
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slag tussen Gareth en Kholak-Kai   Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Icon_minitimedo maa 12, 2009 11:39 am

Vooraleer ik die poort gebruik moet hij worden voorgelegd aan de hoofd priesters en Magisters van de stad. Hoe graag ik deze ook wil gebruiken om de veiligheid te verzekeren van het middenrijk zal ik dit niet doen zonder te hebben gehoord wat zij erover te zeggen hebben.
Ik stel voor dat we een grote vergadering houden waarbij de opper priesters van elke kerk, de magister van elk huis (wit,zwart,grijs), de generaals en Emer aanwezig zijn. Zo kunnen we jou vondsten en onze ideeën voorleggen.

Die katapult zou idd wel handig zijn, maar of hij effectief tegenover kholak-kai zal zijn weet ik niet. Maar ik hoop van wel.

Tijdens de vergadering zouden ze mss kunnen achterhalen welke deze nadelen zijn.

Kokosnoten die onploffen laat me niet lachen! (Thenaka geloofd dit niet echt, hehe)
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slag tussen Gareth en Kholak-Kai   Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Icon_minitimeza maa 14, 2009 2:34 am

De opperpiester van elke kerk, zegt hij... de opperpriester van de Tsa-kerk, leeft niet meer. Ik weet niet goed hoe het met de rest zit.

Die poort zou niet mogen gebruikt worden! Durf je het risico te nemen om de zielen van nietsvermoedende, dappere mannen voor eeuwig naar de nederhellen te sturen, waardoor de demonen enkel krijgen wat ze willen? Ik mag hopen van niet!

En die banier is al helemaal nutteloos. Het voordeel weegt helemaal niet op tegen het nadeel. Het is het risico niet waard. Speel toch niet zo met de zielen van die mannen.

En Helmahaffax moet hier buiten blijven. De man wijkt niet van zijn pact, en als ik het me nog goed herinner, wou de boodschapper een contract met Rohadja. Veel geluk daarmee!

Met de rest ga ik min of meer akkoord. Ikzelf probeer er alleen voor te zorgen dat ik genoeg helingsdrankjes heb voor jullie... zonder nevenwerkingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slag tussen Gareth en Kholak-Kai   Slag tussen Gareth en Kholak-Kai Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Slag tussen Gareth en Kholak-Kai
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kholak-Kai
» DE FINALE SLAG: Wat met die spelleider?
» [speech] Rohaja - Slag op het Mytraelsveld
» DE FINALE SLAG: Leukste scene van het JDV
» DE FINALE SLAG: Minst leuke van het JDV

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Jaar des Vuur: Slag in de Wolken :: Algemeen-
Ga naar: