DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Background

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Background Empty
BerichtOnderwerp: Background   Background Icon_minitimedi nov 11, 2008 3:46 pm

Hey Laurens, als je wilt mag je, compleet vrijblijvend, eens een background schrijven voor je karakter.
Hier zal ik je dan wat extra APtjes voor geven.

Extra APtjes, wie droomt er niet van. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimedi nov 11, 2008 6:45 pm

‘Een klein stukje papier’..

Lyam hield het kleine verfrommelde papiertje voor zich. Hij kon zijn ogen er niet van af wenden. ‘Dit klein stukje zal mijn wereld veranderen.’ Hij keek op en besefte plots waar hij mee bezig was. Had hij nog één stap verder gezet, dan was hij regelrecht het water ingevallen. ‘Zo, das geluk hebben’. De haven waar hij zich bevond bruiste van energie. Overal waren mannen en heel soms ook vrouwen druk in de weer om schepen te laden en te lossen. Het geluid van krakende touwen, roepende mensen, meeuwen en karren was bijna oorverdovend. De zon scheen flauw boven de horizon. Het was nog maar een half uurtje geleden dat de nacht in dag was veranderd. Lyam liep zoekend over de stenen steigers voorbij krakende boten, het papiertje in zijn hand. Hij zocht de schuimvlok, een oude platbodem die enorm veel gewicht kon dragen, maar traag zeilde. Twee dagen geleden had hij de kapitein van de Schuimvlok ontmoet in de plaatselijke herberg. Na lang onderhandelen was Lyam er enigzins in geslaagd om voor en aanvaardbare prijs mee te zeilen. De reis zou vijf weken duren. ‘Elke week een haven’ had de kapitein gezegd. Het was een ruig uitziende man met brede schouders en de blik in zijn ogen verried dat hij al jaren op zee zat. Desondanks rook de man fris en zat er geen enkele vlek op zijn uniform. Hij vervoerde waren van rijke koopmannen en edellieden. Lyam keek rond en vond de schuimvlok aan het uiteinde van een lange laadsteiger. Hij stapte de loopplank op en vond een kale man op het voordek. ‘Gegroet vaarder van Den Schuimvlok. Ik heb een door uw kapitein ondertekend document dat me toelaat mee te zeilen.’ Lyam gaf de kale man het papiertje en wachtte geduldig. ‘Goed’ zei de kale man nors. Hij was er duidelijk niet blij mee. Hij liep Lyam voorbij en wees hem naar een deur op het benedendek. ‘Je kajuit is de derde rechts. Leg je spullen daar en maak je klaar voor vertrek. We varen af in een uur.’ Hij liep verder door de gang en koos de derde deur rechts. De kajuit was veel te klein maar daar stoorde Lyam zich niet aan. Hij was weken geleden vertrokken uit Gareth waar hij altijd al had gewoond. Gefascineerd door de verhalen uit de boeken van zijn vader zijn boekenkast was hij op het idee gekomen om de wereld te zien. Vermits Lyam geen geld had om te vertrekken ging hij elke dag naar de dichtsbijzijnde taverne om naar Kurin te gaan kijken. De man had een vaste job als Bard bij de taveerne. Lyam probeerde zo veel mogelijk van zijn fantastische verhalen te onthouden en oefende stiekem achter het huis waar hij woonde. Dit deed hij tot Kurin hem betrapte. Lyam schaamde zich dood maar Kurin zag talent in de kleine jongen. Hij leerde hem gitaar spelen en verhalen vertellen. Na maanden oefenen had Lyam verteld tegen zijn vader wat hij van plan was. De wereld rondtrekken en aan geld komen door op te treden in herbergen en taveernes. Zijn vader was er eerst tegen maar gaf uiteindelijk toch de toelating. Lyam kreeg wat startgeld mee en weg was hij.
Dat was de dag dat Lyam besloot Gareth achter zich te laten.
Nu, maanden later zat hij met behoorlijk wat geld op een vrachtboot. Op weg om nog meer van de wereld te zien. Lyam glimlachte naar de toekomst. Dit ging geweldig worden.

De volgende vier weken hield Lyam zich bezig met de kunst van het zwaardvechten. Hij leerde technieken van de huurlingen die aan boord waren en trad in de avond voor ze op. Hij oefende zich op dolken werpen, met het vooruitzicht dat hij dat later in een act kon gebruiken, en oefende met een hakendolk. Het messenwerpen ging hem beter af dan het zwaardvechten. Maar hij kon zich tenminste toch al verdedigen. Met het geld dat hij had kocht hij een rapier, een hakendolk en een deel werpmessen van de huurlingen over. De vijfde week, toen ze terug op weg waren naar de haven waar ze vertrokken waren, was een hel.
Lyam was vroeg opgestaan om zijn meswerpen te oefenen. Hij had een goed plekje in het ruim gevonden. De dolken die hij gooide kwamen terecht in een grote houten plank die hij tegen de doorloper van de mast had gebonden. Met houtskool had hij er een paar grote en kleine cirkels op getekend om in te mikken. Er was wel niet zo veel licht maar dat loste hij op door een olielamp mee te nemen die hij schuin achter zich zette. Het werpen ging die morgen uitzonderlijk goed. Lyam was verbaasd over de precisie waarmee hij de dolken in de cirkels kreeg dus hij besloot om het wat moeilijker te maken. Hij ging achter de olielamp staan zodat hij ten eerste schuin moest gooien en van een verdere afstand, en ten tweede dat het licht van de olielamp in zijn ogen scheen waardoor hij de houten plank minder goed zag. Lyam beeldde zich in dat hij voor een groot publiek stond in het Satijnen Gordijn en ging na een formele buiging in een werphouding staan. Hij concentreerde zich en smeet. Een kleine seconde vooraleer de dolk zijn hand verliet wist hij dat het catastrofaal ging zijn.

‘Nog één haven’ dacht de kapitein van De Schuimvlok toen hij in een sappige koude kippenbout beet. ‘En dan zijn we van de lading die we drie weken geleden ingeladen hebben vanaf.’ Een stinkend rijke edelman van het bedrijf waarvoor de kapitein werkte had hem een opdracht gegeven om persoonlijke goederen van die edelman te vervoeren. De cargo ging van zeer oude antieke stoelen tot mooi bezette zwaarden en fijne, dure gewaden en kleden. Hij had ze nu al drie weken in zijn ruim zitten en ze gingen er bjina weer uit. De kapitein voelde zich opgelucht. ‘Nog even en ik ben van deze last vanaf, en dan kan ik rustig aan mijn pensioen beginnen.’ Hij besloot het ruim nog één keer te controleren ofdat alles wel goed vastzat. De brede man stond recht, nam zijn kapiteinshoed, een trots die al drie generaties meeging van vader op zoon, en zette hem fier op zijn hoofd. Hij dronk zijn glas water in één teug leeg en vertrok naar het ruim. Toen hij de grote ruimte in de onderkant van de boot betrad hoorde de kapitein een vreemd geluid. Af en toe geschuifel en het steeds wederkerende geklop van staal op hout. Hij liep tussen de vastgebonden goederen door en zag in de buurt van de doorloper van de mast een vaag licht. Vastbesloten liep hij er naartoe. De brede man kwam achter de hoek van een grote kist vandaan en voelde zijn hoed afvliegen. Hij keek naar links en zag de bard daar staan met uitgestrekt hand en grote ogen. Rechts van zich zag hij zijn trots aan de doorloper van de mast hangen. In het midden van zijn prachtige kapiteinshoed stak nu een dolk die zich mooi in een cirkel op een brede plank had geboord.

Voor hij de dolk kon stoppen schoot hij al van zijn hand weg. Op weg nam de dolk mooi de kapitein zijn hoed mee en boorde zich in één van de cirkels. Geschrokken snelde Lyam naar de kapitein om zich te verontschuldigen. In zijn snelle acties was de bard vergeten dat de olilamp nog steeds voor hem stond. Hij viel en hoorde de lamp achter zich breken. Alles gebeurde toen heel snel. De kapitein die brand riep, de bemanning die ter hulp snelde met emmers water, zandzakken en dekens. De helft van de cargo die in lichterlaaie stond. De edelman die zijn zaak verdedigde bij het gerecht. De andere edelman waarvan de cargo bleek te zijn die enorme bedragen als vergoeding vroeg. En de uiteindelijke som die Lyam moest terugbetalen aan de man.
Het getal.. op een klein stukje papier..
Hij was terug in Gareth...

‘Een klein stukje papier’
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimewo nov 12, 2008 11:32 am

Leuk leuk, 60 APtjes alvast extra voor je dagboek!
Je hebt een leuke schrijfstijl, mijn complimenten.

Overigens, laten we afspreken dat de haven waar je je boot hebt genomen, Harben was, in Windhaege, omdat die streek ook bekend is onder de oudere helden (Dawn en Thenake Khan).

Verder, hoelang was dat geleden? Hoelang zit je nu al in Gareth?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimewo nov 12, 2008 2:29 pm

Hahaha, jij kluns
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimewo nov 12, 2008 6:52 pm

het proces was zo'n twee maanden geleden en duurde ongeveer twee weken..
twee en een halve maand ben ik dus in gareth nu..
(morgen schrijg ik men dagboek en beantwoord ik de vragen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimewo nov 12, 2008 7:59 pm

Ik wil nu niet lullig doen, maar de punten van zijn background zijn toch al ingerekend in het gemidelde van onze groep? (En dus zijn start AP's)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimewo nov 12, 2008 8:33 pm

Maar niet iedereen heeft daar hetzelfde aantal voor gekregen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimewo nov 12, 2008 8:53 pm

Inderdaad, en wie moeite doet mag beloond worden. Vergeet trouwens niet dat helden die heel de tijd gespeeld hebben zowiezo een voordeel hebben in bijzondere ervaringen, gratis verhogingen, ...
Het is dus niet zo dat 2000 AP gelijk is aan 2000 AP.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Kareja
Zusterschap vd wijsheid
Kareja


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 34
Location : Deels Zoersel, deels Antwerpen
Registration date : 15-08-08

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimedo nov 13, 2008 12:49 am

Echt leuk geschreven!

Ik kijk al uit naar je dagboek Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://lamoth.deviantart.com
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitimema dec 08, 2008 6:37 pm

Dat was ik vorige keer blijkbaar vergeten te vermelden (toen ik lullig deed ;-) ) ik heb van je dagboek genoten!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Background Empty
BerichtOnderwerp: Re: Background   Background Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Background
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Background
» Background

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Karakters Jaar des Vuur :: Laurens-
Ga naar: