DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Moraal Codex van Boron

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimema jun 04, 2012 9:42 am

Hier plaatsen aub Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimema jun 04, 2012 3:13 pm

De algemene codex voor alle priesters/orderkrijgers:

Alle vormen van de moraalcodex bevatten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, de plicht om het geloof van de eigen god in de bevolking te vestigen, de godheid te loven en te prijzen, Misdaad te verhinderen, raadzoekende raad te geven, misdadigers tot ommekeer te bregen en, wanneer ze de rust zoeken, ze de biecht afnemen. Ook is elke gewijde en akkoliet zich ervan bewust, dat ze de naam van hun kerk moeten vergroten, niet verkleinen. Ook het bevechten van wezens, die de godelijke orde verstoren (vooral demonen), behoort tot de plichten van de kerkaanhanger.
Verstoot de held zich tegen zijn geboden, vecht hij de volgende dagen met een inmens schuldgevoel, waardoor hij zich niet langer ten volle op zijn handelingen kan concentreren.
Bijkomende plichten, opgaves en morele waarde vind je in de volgende teksten.

---

Er heerst een zwijggebod, dit wil zeggen dat geen onnodige woorden worden gesproken. Iedere gewijde is verplicht, doden te begraven, ondoden te vernietigen en zielen tot rust te brengen.

---
Deugden en idealen:
De golgariet celebreert het gevecht en vecht enkel om te doden, nooit onbezonnen of om te spelen.
Wie in de orde intreedt verliest zijn wereldse bezit en zijn verleden.
De inzet van gif in het gevecht of foltering is verboden.
Terughoudendheid, bedachtzaamheid en bezonnenheid gelden als bijzonder goede eigenschappen.
Gebeente of rusteloze zielen mogen niet ontwijd worden. Beschermer van graftombes. Grafroof is een grote misdaad voor hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimema jun 04, 2012 3:14 pm

Overigens, waarom ga je geen geweide golgie spelen? Ik persoonlijk vind dat waaay cooler. :-)
De geweide variante is zelfs 2 gp goedkoper. Smile
Enige nadeel is dat je wat minder combatstats krijgt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimema jun 04, 2012 3:35 pm

Vooral omdat ik wil volgen en niet leiden. Gewijd zijn betekend onmiddellijk veel te veel verantwoordelijkheid en aanzien. Ik heb het al verwerkt in mijn BG waarom ik niet het gewijde pad ga volgen. Ik zal het mss als doelstelling nemen ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimema jun 04, 2012 3:44 pm

Kan je ook doen, je kan later nog steeds een weiding opnemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimedo jun 07, 2012 10:56 am

Waarom is de scheur tussen Al'anfa en het Middenrijk bij de Boron gewijde zoals hij is? Hoe ver gaat deze 'haat' tussen hen beide?
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimedo jun 07, 2012 1:23 pm

Is best een hele geschiedenis, kan ik je best eens face 2 face uitleggen, maar dit is de korte samenvatting:

In 686 BV is de pest uitgebroken in Al'Anfa.
Golgari, een heilige van de BORonkerk verschijnt en waarschuwt de mensen voor de uitwassen van het beleid in Al'Anfa.
Een reeks Al'Anfaanse edellieden geloven echter niet dat Golgari is verschenen en dat de pest een straf voor hun godeloze gedrag is.
Als antwoord steunen deze edellieden een scheuring in de kerk, die tot vandaag bestaat.

De haat gaat erg diep, voornamelijk vanuit het noorden naar het zuiden, ze verwijten de Al'Anfaanen godeloos gedrag, doordat ze een bevel van een Heilige rechstreeks negeren, en het 12 godendom in zijn geheel schade berokken, door ook Praios te verbannen uit Al'Anfa.
Hiervoor is een speciale eenheid opgericht om de Al'Anfaanse kerk te bevechten; de golgarieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimedo jun 07, 2012 1:49 pm

Nice, dan is Anateo's marteling helemaal niet zo ver gezocht. cheers

Zeg, ik herinnerde me net iets. Een tijd geleden verbleven de helden in een herberg waar er leden van de Ravengarde aan het eten waren, toen er plots Golgarieten binnen vielen en hen allemaal doodde. Zou het ok zijn dat mijn personage daar bij zat? Kan wel grappig zijn want dan was het niet de eerste keer dat hij in contact gekomen is met Ambrax en Edana. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimedo jun 07, 2012 2:37 pm

Waarom niet, ik vind dat wel een leuke twist.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitimedo jun 07, 2012 2:40 pm

Ok sweet, dat ga ik in mijn bg verwerken. Toevallig een idee hoe lang dat geleden was?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Moraal Codex van Boron Empty
BerichtOnderwerp: Re: Moraal Codex van Boron   Moraal Codex van Boron Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Moraal Codex van Boron
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tranen van Boron

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Karakters borbaradcampagne :: Mathias-
Ga naar: