DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 20 vragen Dolgan

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Ambrax
graad 15
graad 15
Ambrax


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 41
Location : Schoten
Registration date : 20-10-10

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedi nov 16, 2010 9:59 pm

Beste lezers special voor deze nieuwe editie van de Avonturijnse bode zitten we aan tafel met avonturier en Bard Dolgan die het ons toestaat enkele vragen te stellen.


1-Hoe zie je er uit?
Wel zoals elke dwerg ben ik klein, ik ben een beetje aan de mollige kant "een levensgenieter" mijn baard is vrij kort en mijn donker bruine haren zijn van middellange lengte.

2- Welke allereerste indruk maak je op mensen?
Meestal geen... "He hier beneden!" "Ooooh een dwerg" Meeste mensen vinden dat ik een aangenaam voorkomen heb (voor een dwerg) zo niet direkt op een vol uitgeruste dwergen krijgen te stuiten maar eerder een iet wat fijner uitgedoste klein uitgevallen minstreel verast hen wel.

3-Hoe ben je opgegroeid?
Wel ik kom uit een dwergen familie met 3 zonen waarvan ik de jongste ben, Vader was lid van een Smids gilde maar werd eruit gegooid toen ze ontdekte dat hij op eigen houtje verkocht aan de naburige dorpen. Toen zijn mijn ouders uit xorlosh weg getrokken om fortuin ergens anders te zoeken. Zo hebben we ons gesetteld in een dorpje in de buurt van Grangor, waar mijn oom al een herberg runde. Toen ik enkele jaren oud was waren mijn broers allebei in opleiding bij mijn vader als smid, ikzelf trok liever op met mijn nonkel in zen herberg De gepluimde Pauw. Er viel altijd wel wat te beleven in de herberg van mijn nonkel, ik hielp met serveren en moeder hielp tante in de keuken. Het was een goed draaiende herberg en samen met de vaardigheid van het serveren tot de kennis van de zelfbrauw van dwergen bier kwam ook de interessen naar de vrije wereld. Bijna elke week kwam er een andere groep "avonturiers" de herberg binnen en na enkel zelf gebrauwde biertjes van nonkel kwamen de verhalen zo van de tong gerold. Ik intereseerde mij altijd in de klanten en probeerde altijd wat meer te weten te komen over de weide wereld die Avonturië genoemd word.

4- Heb je nog een hechte band met mensen uit je jeugd?
Toen ik vader vertelden dat ik me niet in het smeden van metalen enzo intereseerde maar de wereld wou verkennen en verhalen erover vertelde werd hij zeer kwaad hij heeft jaren niet meer tegen mij en nonkel gesproken want het was zogezecht zijn schuld. Maar op een gegeven moment werd hij ernstig ziek en toen ben ik terug gegaan, mijn oudste broer had de smederij al overgenomen en men tweede broer was terug naar xorlosh getrokken om soldaat te worden. Sindsdien heb ik af en toe nog wel contact met men broer en als ik in de buurt ben spring ik wel eens binnen in de herberg van nonkel om dit keer mijn eigen verhalen te vertellen.

5- Waarom ben je avonturier geworden?
Wel ik denk dat al die jaren in de herberg van nonkel luisterend naar de verhalen van al die avonturiers de grootste reden was, maar op een avond kwam er een magier langst in de herberg, en die zocht dappere lieden om hem te begeleiden naar Havena een zeer lange en gevaarlijke reis, zonder toestemming van iemand te vragen bood ik mezelf aan als "huurling", ik had nog maar amper een zwaard vast gehouden meestal om te trainen met men broer die soldenier wou worden en natuurlijk moest ik keer op keer het onderspit delven. Maar toch daar was ik De avonturier!! Al een geluk dat er enkele bekwame huurlinge meereisden want we zijn toen een keer overvallen door rovers dfie net iets meer ervaring met een zwaard hadden dan ikzelf. Toch de avonturiers kriebel bleef groeien en in Havena had ik al gouw een andere Job gevonden, ik heb zelfs nog enkele malen met dezelfde jongens opgetrokken. We waren een beetje een vaste huurlingen bende tot uiteindelijk we elks onze eigen weg gingen.

6-Waar ben je al geweest?
Al op veel plaatsen bijna teveel om op te noemen hoewel men avonturen en reisjes zich beperkt hebben tot het midden westen van Avonturië, van Grangor tot thorwal.

7- ben je zeer godsvruchtig?
Hmmm ik zou zeggen dat ik de goden aanbid op men eigen manier, Ik ken enkele liederen die goden loven en ben nooit bang om ze in een herberg of op een marktplaats te laten weerklinken. Maar een goede toast op Angrosch is nog altijd het beste er is Very Happy

8-Hoe sta je tegenover magie?
Magie? flim flam? Ik heb al enkele reizen met magiërs ondergaan die hun kunsten moesten boven halen ik heb momenten gekent dat ik met men mond open stond van verbazing en momenten dat ik trilde op men benen van angst. Magie is iets zeer machtig en gevaarlijk en niet om roekeloos mee om te springen.

9-Voor wat of wie zou jij je leven riskeren?
Voor de bloed mooie prinses opgesloten in de toren bewaakt door de monsterlijke draak;) Oei dat is plagiaat zeker Very Happy Wel mijn moeder heeft altijd een heel speciaal plaatsje in men hart en ook mijn nonkel en men broers. Hoewel een bloedmooie dame in nood zou ik toch al wel eens gewaagde stunt voor uithalen.

10-Wat is je grootste wens?
De wereld zien, elk plekje van Avonturië wil ik zien.

11-Wat vrees je meer dan alle andere dingen op deze wereld?

eerlijk? maar niet door vertellen he, Eenzaamheid of vergeten worden, ik heb graag mensen om me heen en zou graag herinnerd worden. Oh en slangen akelige gluiperige beeste ooit al eens een in je slaap rol gehad echt eng.

12- Hoe sta je tegenover de wet?
Wetten zijn belangrijk maar soms overdrijven ze een beetje, soms vind ik dat ze de landheren wat te veel macht geven zodat die absurde dingen verzinnen om hun bekrompen zelf beter te laten voelen en zouden soms met ingrims hamer op hun kop geslagen moeten worden of efferts 3 tand in hun tuuut geramt krijgen! sorry ik laat me een beetje meeslepen.

13-Ben je terug houdend tegen vreemden?
Wat is een vreemde een andere kultuur of gewoon een persoon die ik nog nooit ontmoed heb? Wel laat ik het zo stellen ik ben als bard een volks mens ik kan goed overweg met mensen of zelf elfen of je nu groot of klein bent of puntoren hebt of niet muziek is iets waar we ons allen in kunnen uitleven en dit overtreft alle dialect of kultuur verschil.

14- welke waarde heeft het leven voor je?
Hoe groot is de prins zijn schatkamer hahaha, enorm veel leven is muziek en dans en drank en plezier. Ik heb in mijn vele tochten ook al dood gezien en elke keer voelde ik mezelf oncomfortabel ik zelf ook al een leven moeten nemen de eerste keer ben ik er dagen lang slecht van geweest, maar ja soms is het hij of ik en ik leef te graag om dat op te geven dus heb ik mezelf kunnen verzoenen met die keuzen soms te moeten maken.

15-Hoe sta je tegen over Kinderen en dieren
Mijn oudste broer heeft kinderen en als ik op bezoek ben hangen ze altijd rond mij en vragen ze om verhalen te vertellen en als ze dan 's avonds in de herberg zitten en ik speel een deuntje zullen ze altijd zorgen dat ze niet als enigen de heupen aan het wiegen zijn. Kinderen geven een extra iets aan muziek en verhalen, ze zijn ook het beste publiek dat je kan hebben als bard en ze zijn ongeveer even groot als ik hahaha. Dieren wel hangt van het dier af, als het goed gebakken en gekruid is HEMELS maar als het de rollen wil om draaien en mij als avondmaal ziet wel dan zou ik liever niet in de buurt zijn Very Happy

16-Heb je zin voor schoonheid?
Schoonheid, van een schone dame tot een zalige symponie kan ik zeker aprecieren en ik zal het ook meestal proberen zelf te evenaren een leuk verhaal een balade of de dienster met diepe decolte die mijn biertje brengt als ik aan men bis nummer bezig ben. Wie houd niet van schoonheid.

17-Wat is je lievelings eten en drinken?

Wel een goed stuk vlees gaat er altijd in maar wat ik nog veel liever heb is een stuk sterk ruikende en smakende Kaas natuurlijk met een steve pint bier erbij.

18-En, hoe staat het met de liefde?
Perfect, overal waar ik kom probeer ik vrouwen te imponeren met een balade en ik wil niet uit de hoogte doen maar ik heb al menig bedrol in gezelschap van een goed voorziene dienster of zelfs boerendochter doorgebracht. natuurlijk ben ik ook al een paar keer met broek op de enkel moeten gaan lopen voor vader of zelfs man lief Very Happy wat kan ik zeggen ik hou van alle vrouwen Very Happy

19-Heb je een of ander donker geheim?

Als ik dat zou zeggen zou het geen geheim meer zijn he Wink

20- Wat zijn je kenmerkende karakter trekken?
Ik ben zeer sociaal, ik hou van humor een echte vrouwe zot ook wel, een beetje geheimzinnig meestal goed gemutst en hofelijk, geen vechters baas maar eerder een inspireerder hoe zeggen ze dat ook weer de pen is machtiger dan het zwaard. Maar pas op ik ben niet bang om men kleren vuil of bebloed te maken.

Goed Dolgan hier ronden we dit interview af ik dank u voor uw medewerking.

Graag gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedi nov 16, 2010 11:48 pm

Dolgan.. gaat gij nu ook met thorin's hammer rondlopen? ^^ Want das miss wel wat overpowered
Ben benieuwd naar hoe je roleplayed! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Ambrax
graad 15
graad 15
Ambrax


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 41
Location : Schoten
Registration date : 20-10-10

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedi nov 16, 2010 11:50 pm

lyam schreef:
Dolgan.. gaat gij nu ook met thorin's hammer rondlopen? ^^ Want das miss wel wat overpowered
Ben benieuwd naar hoe je roleplayed! Smile
Zolang gij u ni koning gaat wanen "lyam" zal ik ni te overpowerd worden :p
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimewo nov 17, 2010 12:25 am

haha ja kwas al vergeten dat die naam ook in dat boek voorkwam :p excellent! (en mijn character lyam heeft wel degelijk grootheidswaanzin, hij heeft op het moment zelfs een keizerskroon in zijn rugzak zitten. This ook een bard trouwens ^^)
Terug naar boven Ga naar beneden
Ambrax
graad 15
graad 15
Ambrax


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 41
Location : Schoten
Registration date : 20-10-10

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimewo nov 17, 2010 6:39 pm

elke goede spelers groep kan toch niet zonder een bard wie gaat anders hun memorabele avonturen in balades om zetten :p en van Dolgan heb ik zelfs geen erg in gehad tot jij het melde ik was dwergen namen met een D aant opsommen en die leek het leukste Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedo nov 18, 2010 12:44 am

Leuk gedaan. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedi dec 21, 2010 10:07 pm

uit ervaring weet ik dat Dries soms heel leuke liedjes maakt tijdens het wachten... "de witte schim" zal me steeds bijblijven...
Terug naar boven Ga naar beneden
Ambrax
graad 15
graad 15
Ambrax


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 41
Location : Schoten
Registration date : 20-10-10

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedi dec 21, 2010 10:33 pm


Als de lichten van Havena doven,
komt de Schim naar boven.
Door de koude kille straten,
loopt hij eenzaam en verlaten.
Slaat de klok reeds 12 uur,
is je leven nog van korte duur.
Met zijn bijl van meer den 20 voet,
die hij poleist met jou vers bloed.
met zijn ogen zonder kleur,
staat hij waarschijnlijk al aan je deur.
De goden zijn geprezen,
als je aan zijn verwonding kan genezen.
Maar versta je zijn accent,
is het best een toffe vent.
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimewo dec 22, 2010 4:13 pm

ha schitterend Smile ik kijk er naar uit om met jullie te spelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimewo dec 22, 2010 4:26 pm

Ik ook eigenlijk, ik heb er zin in! hebben jullie niet zowat gedaan ondertussen?
enneuh, het liedje was gebaseerd op één van onze medeavonturiers, die kerel had een karakter gemaakt met duizenden nadelen om hem toch maar LK16 te kunnen geven, Als bij wonder overleefde hij het eerste avontuur niet...
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimewo dec 22, 2010 9:23 pm

Wij hebben alles afgelope weekend afgewerkt. Na 3-4 jaar met het zelfde personage te spelen gaat dit wel raar zijn om met iets totaal anders te spelen. Normaal denk ik zullen we een weekje ofzo na nieuwjaar terug beginnen, door mij waarschijnlijk zo laat omdat ik nog wat papers in elkaar moet steken tegen de 10de.
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimewo dec 22, 2010 11:27 pm

gaat idd supervreemd zijn! Ik hoop dat ik mijn RONdrageweide er goed door krijg Smile. Hij heeft ook wel wat nadelen maar hij heeft geluk als voordeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedo dec 23, 2010 12:58 pm

Dan zijn we met twee Very Happy
wel respect dat je dat zolang uithoud met één karakter...
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedo dec 23, 2010 6:14 pm

bwa weet je, het is leuk als je karakterevoluties meemaakt en dat je voor grote keuzes gezet wordt. Ik vind ook wel dat koen er vrij goed in is om aan iedereen aandacht te besteden om grote beslissingen te maken over hoe ze hun character laten groeien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimedo dec 23, 2010 10:44 pm

En toch ben ik blij dat ik van die waanzinnige maraskaan af ben. Psychologisch was dien helemaal niet meer in orde na den tijd tot op het punt dat hij bijna nimmer speelbaar was. Maar ik blijf bij men standpunt dat bijna elke held psychologisch niet in orde is. En zo zal ik ze blijven spelen. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam


Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimeza dec 25, 2010 7:59 pm

ach ja.. thenaka was idd een messed up in the mind Maraskaan..
gelukkig had Lyam een heel gezonde geest! ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitimezo dec 26, 2010 11:47 pm

Hehe. Blij dat jullie karakters je zo bij blijven.

Er is geen grotere waardering voor een spelleider mogelijk, dan dat alle helden en de belangrijke NPCs voor eeuwig blijven voortleven in jullie verbeelding.

Spreekwoordelijk dan... Thenaka is echt wel zo dood als een pier.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Gesponsorde inhoud





20 vragen Dolgan Empty
BerichtOnderwerp: Re: 20 vragen Dolgan   20 vragen Dolgan Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
20 vragen Dolgan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» achtergrond Dolgan
» BG + 20 vragen
» 20 Vragen
» 20 vragen
» 20 vragen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Karakters borbaradcampagne :: Dries-
Ga naar: