DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Personage concepten

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimema mei 18, 2009 3:46 pm

Ik heb tot hiertoe 3 nieuwe ideeen.

1) De Niveese kluizenaar, die na vele jaren, na een visioen, zich terug in de wereld waagt.
In zijn eerste leven, waar hij nog onder de mensen woonde, was hij in de leer bij een wijsgeer. In zijn tweede leven, een leven waarin hij gedwongen werd, verkoos hij het kleuzenaarschap in de wildernis om weg te lopen van zijn problemen en de mensen die hem wilde doden.

2) Een straat artiest die het pad van het avontuur heeft gekozen. Zijn specialiteit is het creeeren van vuur uit het 'niets' ermee te jongleren en vuur spuwen.
deze is wat gebaseerd of Dustfinger van Inkheart, enkel zonder de magische gave.

3) Kor gewijde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimema mei 18, 2009 8:41 pm

wat bijgewerkt voor verduidelijking
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedi mei 19, 2009 11:05 pm

1) De Niveese kluizenaar, die na vele jaren, na een visioen, zich terug in de wereld waagt.

Lijkt me wel leuk ja, hou er wel rekening mee dat mensen-wolven als heilig worden beschouwd bij de nivesen, dus dat een verbanning extreem uitzonderlijk is voor hen.
Ten tweede zijn nivesen nomaden, waarbij het begrip kluizenaar dus wat vreemd is, ze zijn het immers absoluut ongewoon om op een plek te blijven.

2) Een straat artiest die het pad van het avontuur heeft gekozen. Zijn specialiteit is het creeeren van vuur uit het 'niets' ermee te jongleren en vuur spuwen.
Oké. Hou wel rekening mee dat je dat niet al te veel in het gevecht gaat kunnen gebruiken, veel van dat showvuur is immers veel rook en vonk, maar niet echt geschikt om iemand in brand met te steken. Ondermeer uit veiligheidsredenen naar de artiest toe natuurlijk.
Ten tweede kosten die ingrediënten geld, dus je moet ze aankopen, en je kan niet fulltime vuurtje stoken.

3) Kor gewijde.
Liever niet. Dit is echt quasi onmogelijk te rijmen met Dawn. Tsageweide zijn extreem open voor andere culten en sekten (waarschijnlijk het meest open van alle 12 godenpriesters), maar ze haten echt Korgeweide. Het symbool van Kor is nu eenmaal een chimare...

----------
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo mei 21, 2009 1:08 am

3) Een extra reden om een Kor-Geweide te mijden is het feit dat hij (imo) redelijk onspeelbaar is Smile Je moet je een klein beetje voorstellen wat een Kor-geweide doet: zich in het heetst van de strijd werpen, en hópen dat hij zelf tot tegen de bewusteloosheid aan gaat, bv: Kor-geweide wandelt over een bosweggetje waneer 5 struikrovers met messen hem bespringen, hij vraagt de struikrovers om eventjes te wachten, want hij heeft zijn harnas nog aan, met die messen van hen kunnen ze nooit door zijn panser, en wat is er nu aan een gevecht zonder dat je zelf bloed, dus, eventjes snel harnasje uitdoen, waarna de struikrovers lol mogen hebben (Is een idioot voorbeeld, absoluut, maar een Kor-geweide ligt, mijns inziens, vér af van het concept 'held', zo mogelijk twee keer zo ver als Thenaka, als je zo'n geweide speelt wordt het, zeker in het Midden- en Noord-avonturië een paria)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo mei 21, 2009 5:54 pm

Het wordt de Nivees ze, zonder twijfel. Ben er enkel nog niet uit of hij zeer combat gericht gaat zijn of niet. Als Thenaka zou sterven verliest de groep dat voordeel.

Anywayz hoe dat't zit met de verbanning is zo ongeveer: Een belangrijk jonge man uit een ander land (de zoon van een edele van een buurland) kwam naar hem toe voor raad, mijn personage was de leider van zijn stam (of whatever they call it there), zijn gave was bekend bij de grens graven van het buurland die soms om zijn raad kwamen. Hij stond bekend als een wijs leider met een goed hart. De jonge man raakte echter overstuur omdat hij de raad niet apprecieerde en op zijn arrogantie en heethoofdigheid werd gewezen.
De jonge werd woedend en begon agressief te worden waardoor mijn personage hem moest weg sturen. De jongen weigerde en maakte nog meer problemen toen hij bij zijn vrienden aankwam die buiten stonden te wachten. Met racistische opmerkingen begonnen ze de bewoners uit te schelden waardoor mijn personage nog eens moest ingrijpen. Hij kwam naar buiten, nu zelf ook woedend, hij zwaaide met zijn armen om de paarden te doen wegrijden. Maar de paarden die de geur van wolf niet gewend waren raakte in paniek en steigerde waardoor de jonge man viel en zijn nek brak. De andere jongens reden angstig weg.
Mijn personage zelf wist dat de vader van de jongen zou terug keren en niet naar reden zou luisteren dus verkoos hij de stam te verlaten om zijn mensen in veiligheid te houden. Daar verbleef hij 10 jaar op zichzelf totdat hij een visioen kreeg om terug in de wereld te treden omdat er een groot kwaad aan het roeren was.




Maar de jongen weigerde naar reden te luisteren

het was de man die overstuur raakte en agressief werd en vertrok.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 9:04 am

Haha, net iets anders bedacht, allé terwijl ik gisteren in slaap viel.

Een Alanfaanse tovenaar die zijn dagelijkse kost verdient als dievenvangerr en ontsnapte slaven terug opspoort. Maar vooral spoort hij criminele magiërs op etc.

Ik dacht aan twee beroepen te nemen, één een opleiding in de zwarte gilde en de tweede iets dat met (dievenvangen) te maken heeft. Hebben de beroepen in dsa iets te bieden dat hiermee te maken heeft?

Ik heb een zalig beeld in mijn hoofd van hoe hij er uit zal zien. Een man van in de 30-40jaar.Vrij lang maar niet veel langer dan de meeste. Hij ziet er tenger uit. Hij heeft vettige zwarte haren die voor de helft voor zijn diepliggende bruine ogen liggen. Op het eerste zicht ziet hij er vrij simpel uit en zeker niet gevaarlijk. Eerder een beetje warrig en seuterig.
Zijn Gilde ring is duidelijk zichtbaar, om problemen met de autoriteiten te vermijden.

Hij is altijd vegezeld door zijn trouwe medgezel, Hector, een oude muilezel die zijn beste jaren gezien heeft. Het beest is beladen met spullen van kookpotten tot perkament en inkt tot handboeien .
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 2:37 pm

Lijkt me wel een leuk idee ja, al dacht ik dat je het niet op magiërs had?
Je zal dan wel een man met een betere moraal zijn dan de gemiddelde zwarte magiër in de zuiderse streken, vele boeven en criminelen geraken immers erg makkelijk weg in Al'Anfa, als ze maar de goede vrienden hebben, of geld genoeg.

Alles is te koop in Al'Anfa... ook de wet.

Wat voor magie trouwens?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 4:25 pm

Ja het klopt dat ik het niet zo voor magiërs heb, vooral de traditionele magiërs niet. Ik had je dan gezegd dat ik dan als Thenaka zou sterven (wat ik niet ga toe laten als het aan mij ligt ^^ ) een elf zou nemen, maar ik zie deze niet echt in deze campagne zitten.
Ja, en het feit dat hij meer moraal heeft dan de doorsnee Al'Anfaan en zwarte magiër is ook zeker waar. En het is mss een goede reden voor hem om naar het vaste land te gaan omdat hij zijn beroep niet ten volle kan uitvoeren in Al'Anfa, Smile

Hmm, voor magie. Goh, probleem is ik ken maar enkele spreuken uit dsa en ik weet ook niet echt welke scholen men in Al'Anfa heeft. Maar ik zou willen dat mijn kennis in necromantie en mss demonologie ligt (de spreuken die kunnen dienen het tegen te gaan dan wel é) Maar als ik me dit goed kan herinneren is die kennis ook verboden kennis. of ben ik verkeerd?
ook spreuken die ik kan gebruiken in het vangen van criminelen, zoals paralys, blitz ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 5:11 pm

Qua scholing heb je geluk in Al'Anfa, er is daar een universieeluniversiteit, een van de grootste universiteiten van heel Avonturië.
Onder leiding van Magister Ragodan zijn er twee magiërs-opleidingen die je kan kiezen, een lijfwachtenopleiding, en een zeekrijgermagiëropleiding.
Voor demonologie moet je in Brabak gaan zoeken, een grote stad niet zo ver van Al'Anfa.

Vergeet niet het devies van zwarte magiërs als je zo iemand gaat spelen... het doel heiligt de middelen, kennis is macht...

Volgende toverspreuken (duits), kan je leren in de unief in Al'Anfa:

Abvenenum reine Speise, Accuratum Zaubernadel, Adamantium Erzstruktur, Aeolitus Windgebraus, Analys Arcanstruktur, Ängste lindern, Applicatus Zauberspeicher, Arcanovi (Matrixgeber), Arcanovi (semipermanent), Arcanovi Artefakt, Armatrutz, Attributo, Aureolus Güldenglanz, Auris Nasus Oculus, Balsam Salabunde, Bannbaladin, Beherrschung brechen, Bewegung stören, Blick aufs Wesen, Blick in die Gedanken, Blitz dich find, Brenne, toter Stoff!, Claudibus Clavistibor, Corpofesso Gliederschmerz, Corpofrigo Kälteschock, Cryptographo Zauberschrift, Custodosigil Diebesbann, Delicioso Gaumenschmaus, Desintegratus Pulverstaub, Dschinnenruf, Dunkelheit, Duplicatus Doppelbild, Eigenschaften wiederherstellen, Einfluss bannen, Eisenrost und Patina, Elementarer Diener, Favilludo Funkentanz, Flim Flam Funkel, Foramen Foraminor, Fortifex arkane Wand, Fulminictus Donnerkeil, Gardianum Zauberschild, Hartes schmelze!, Hellsicht trüben, Horriphobus Schreckgestalt, Ignifaxius Flammenstrahl, Ignisphaero Feuerball, Illusion Auflösen, Imperavi Handlungszwang, Impersona Maskenbild, Invocatio maior, Invocatio minor, Karnifilo Raserei, Klarum Purum, Lunge des Leviatan, Manifesto Element, Memorans Gedächtniskraft, Menetekel Flammenschrift, Motoricus, Objectofixo, Objectovoco, Objekt entzaubern, Odem Arcanum, Paralysis starr wie Stein, Pectetondo Zauberhaar, Penetrizzel Tiefenblick, Pentagramma Sphärenbann, Plumbumbarum schwerer Arm, Psychostabilis, Reflectimago Spiegelschein, Respondami Wahrheitszwang, Ruhe Körper, ruhe Geist, Salander Mutander, Sapefacta Zauberschwamm, Schadenszauber bannen, Schleier der Unwissenheit, Schwarz und Rot, Schwarzer Schrecken, Sensattacco Meisterstreich, Sensibar Empathicus, Silentium Schweigekreis, Sinesigil unerkannt, Somnigravis tiefer Schlaf, Transversalis Teleport, Unberührt von Satinav, Unitatio Geistesbund, Veränderung aufheben, Verständigung stören, Verwandlung beenden, Visibili Vanitar, Vocolimbo hohler Klang, Vogelzwitschern Glockenspiel, Wand aus Flammen, Weiches erstarre!, Weihrauchwolke Wohlgeruch, Zauberklinge

Als er zijn die je niet kent, geef een gilletje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 7:27 pm

affraid

hehe, ik ken er een paar maar juist degene die ik niet wil. ik zal degene geven die ik denk dat ik wil ^^, met mijn idee van wat ze doen Smile en een paar waarvan ik denk dat ze handig zullen zijn.

Analys Arcanstruktur: betekenis van magische stuff ontdekken
Ängste lindern: angst geven?
Bewegung stören: iemand stil zetten?
Balsam Salabunde: helen
Blitz dich find: personen en objecten vinden
toter Stoff: ondoden tot stof vernaderen
Dunkelheit: pik donker maken
Blick in die Gedanken: in gedachten kijken
blick in wesen: in de kennis kijken
Zauberschild: magisch schild
Horriphobus Schreckgestalt: angstwekkende gestalte of zo iet
Hellsicht trüben: humpf?
Impersona Maskenbild: ?
Motoricus: ?
Salander Mutander: in een salamander veranderen??
Schwarz und Rot:?
Schwarzer Schrecken:?
Transversalis Teleport: teleporteren ^^
Visibili Vanitar:?
Lunge des Leviatan: waterlongen
Schadenszauber bannen: schade magie bannen?
Silentium Schweigekreis: iemand het praten te ontnemen

deze allen klinken wat bekend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 9:21 pm

Ik ga je moeten teleurstellen, vele zijn nogal eum... verkeerd vertaald.
Je moet me vergeven dat ik wat heb gelachen met je lijstje. Very Happy

Even de juiste betekenis van dingen die je fout had:

Ängste lindern: angst verminderen
Bewegung stören: bewegingsmagie onderbreken, ook handig om een heks te laten neerstorten
Blitz dich find: flits die iemand snel verblind
toter Stoff: golums maken uit stof, steen, ...
blick in wesen: krijg je de scores van een vijand te zien
Horriphobus Schreckgestalt: iemand superbang maken
Hellsicht trüben: waarnemingsmagie uitschakeln, bv tegen magische afluistering
Impersona Maskenbild: iemand zijn gezicht overnemen
Motoricus: voorwerpen op afstand bewegen
Salander Mutander: een vijand in een beest laten veranderen, bv een schaap
Schwarz und Rot: enorm dodelijke combat-spreuk
Schwarzer Schrecken: iemand panische angst voor de kleur zwart geven
Visibili Vanitar: onzichtbaar maken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 9:21 pm

Zou de lijfwachtenopleiding niets voor je zijn dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedo jul 23, 2009 9:36 pm

Ja waarschijnlijk wel, jij zal't wel weten aye ^^. De spreuken die niet in het lessenpakket zitten zal ik wel met xp bijkopen ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimevr jul 24, 2009 4:15 pm

Is een albino zijn in dit tijdperk zeer gevaarlijk? Het idee van albino zijn staat me wel aan maar ik weet dat het met demonen enz in verband wordt gebracht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimevr jul 24, 2009 5:29 pm

"zeer" gevaarlijk... Wel, sommige streken hebben inderdaad het bijgeloof dat een albino door demonen is aangeraakt, en soms gaan ze over op spontane lyncpartijen, dus in het platteland kan dit wel gevaarlijk zijn ja.
Daarnaast hebben albinos ook last van de zon. Niet in zo'n sterke mate als een vampier ofzo Laughing, maar ik geloof 1SP per uur in de zon ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimevr jul 24, 2009 7:02 pm

goh, niet zo erg dan ik dacht^^. Ik verwachte dat de praioten die ideeen hadden over albino's.
Maar het idee dat boeren me proberen te lynchen in wel sfeervol vooral juist nadat ik voor hun een moordenaar gevangen heb en om mijn geld vraag en inplaats van het geld de galg krijg ofzo ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedi nov 24, 2009 12:02 pm

Ok, ik vrees dat Thenaka het niet langer meer uit zal houden in de huidige situatie. Ik hoop uiteraard van wel maar ik heb mijn twijfels. Als Thenaka's tijd komt, wat zou er het beste in de groep passen? Een strijder, vigelante, priester of magiër?
Wat hij ook zal worden blijft het idee het zelfde. Een Noordmarker die zijn land verraden heeft om aan de kant van Alberniërs te vechten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedi nov 24, 2009 12:19 pm

Ik denk dat het beste een magięr zou zijn, we hebben echt wel magie in de groep nodig.
Langs de andere kant zou met het verdwijnen van Thenaka een erg sterke krijger verdwijnen. Dus een krijger is ook wel handig.
Overigens, waarom denk je dat Thenaka niet lang meer te leven heeft?

Het base-concept is wel erg leuk, en ik denk dat ik er wel wat tofs met kan doen in de campagne.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimedi nov 24, 2009 1:43 pm

Koen, hoe kan ja dat nou zeggen? Razz
haha, allé, Thebaka staat op dit moment op -10 met al zijn worpen( door die Rhaja's roes), hij heeft 3 wonden (-6) dit komt dus op een totale verzwaring van -16. Daarbij staat Thenaka op 10LE. en heeft hij al -10 permanente LE (door dat gif) en heeft hij nog 3 dagen te leven voordat het gif zijn hart bereikt.
En met al deze dingen wordt er van hem verwacht een vijandig leger tegen te houden en mss zelfs die 3 wormen te doden... .

Maar ik geef de hoop nog niet op! Cool Boron zal hem bijstaan! hehe. Ik zie er alleen tegen op om aan de uitval deel te nemen, op de eerste 10 meter valt hij al van zijn paard. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitimeza nov 28, 2009 2:43 am

Dat betekend waarschijnlijk dat ik ook ergens in de buurt van die verzwaringen zit? Op de wondes na natuurlijk :s Hell Koen, 2/3 strijders buiten (hihi, ironie) strijd, daar wordt het niet simpeler mee he xD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Personage concepten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Personage concepten   Personage concepten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Personage concepten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Personage Concept 1
» Personage Concept2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Karakters Jaar des Vuur :: Mattias-
Ga naar: