DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.

IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Wat vonden jullie van het experiment?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen

Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-07

Wat vonden jullie van het experiment? Empty
BerichtOnderwerp: Wat vonden jullie van het experiment?   Wat vonden jullie van het experiment? Icon_minitimedi jul 29, 2008 12:07 pm

Wat was jullie ervaring met het experiment waarmee ik jullie met een aantal andere mensen heb laten spelen die jullie moesten gaan redden? (Al is dat nogal mislukt)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn

Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Registration date : 25-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vonden jullie van het experiment?   Wat vonden jullie van het experiment? Icon_minitimedi jul 29, 2008 5:36 pm

Hmm, ik vond het niet zo leuk.

Je maakt karakters naar hoe jij wilt dat die eruitzien, wat je zelf leuk zou vinden om te spelen, maar met jouw experiment werd deze keuze een beetje weggenomen. Ik wou enkel terug spelen met mijn 'echt' karakter en hoopte zelfs dat het andere snel zou sterven zodat ik me daar niet meer druk over hoefde te maken.

Het is gewoon lastig om in je rol te blijven als je de hele tijd moet wisselen.
Koen
Spelleider
Koen

Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vonden jullie van het experiment?   Wat vonden jullie van het experiment? Icon_minitimedo jul 31, 2008 12:06 pm

Nog mensen met een mening?
http://www.yes-webdesign.be
Daan
Grenswachter
Daan

Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vonden jullie van het experiment?   Wat vonden jullie van het experiment? Icon_minitimezo aug 03, 2008 1:11 am

Jep, ik moet Femke gelijk geven als ze zegt dat de karakters waar je een hoop tijd in hebt gestoken je gewoon worden afgenomen, en je verplicht wordt om met een bende dombo's te spelen... An sich zou ik er geen probleem mee hebben om met zo'n dorpeling te beginnen, en die dan te laten uitgroeien tot held, maar dan enkel als volwaardige PC, en niet als pseudo NPC.
Ik vond ook dat we nogal hard verplicht waren om die mensen te gaan redden, ik had nogal tegenstrijdige gevoelens toen ik binnenviel om die mensen te helpen... Na te handelen besef je dan dat de enige reden waarom je karakter achter de mensen aangaat (en in mijn geval niet achter de magische schatten die mijn nieuwsgierigheid toch o zo hard prikkelden) was dat ik me als speler verplicht voelde om de NPC's die we in onze handen kregen gedrukt te gaan redden, omdat je er als speler een band mee krijgt. (Denk aan bijvoorbeeld Baldur's Gate, waar je als speler zo goed als verplicht word om met Imoen te spelen, en als ze dan gekidnapped word dan heb je zoiets van 'heey, die begon als een zus voor me te worden, ook al intereseerde ze me eerst geen zier, daar moét ik gewoon achter"
Aan de ene kant is dat positief, omdat we zo meer IC werden gesleurd, aan de andere kant voelde het ook aan als railroading...
https://dsauge.actieforum.com
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt

Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Registration date : 21-08-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vonden jullie van het experiment?   Wat vonden jullie van het experiment? Icon_minitimema aug 04, 2008 11:51 am

Ik vond 't zeker leuk, zeker nadat we ars magica hadden geprobeerd, het concept om met meerdere personages te spelen spreekt me zeker aan en zekers als het ivm het verhaal is. Maar als je dit zou verder zetten (wat ik leuk zou vinden) zou ik je wel willen aanraden ons niet telkens 'simpele burgers' te geven en mss telkens als je zo'n rol voor ons hebt in een paar woorden het karakter van het personage te beschrijven zodat we weten hoe we ze kunnen spelen.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wat vonden jullie van het experiment?   Wat vonden jullie van het experiment? Icon_minitime

Wat vonden jullie van het experiment?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat vonden jullie ervan?
» Wat is jullie doel?
» Zal jullie missen :]
» Spreuken die jullie wouden gebruiken tijdens de veldslag
» Zijn er nog NPC's waar jullie meer info over willen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Jaar des Vuur: Slag in de Wolken :: Algemeen-
Ga naar: