Jep, ik moet Femke gelijk geven als ze zegt dat de karakters waar je een hoop tijd in hebt gestoken je gewoon worden afgenomen, en je verplicht wordt om met een bende dombo's te spelen... An sich zou ik er geen probleem mee hebben om met zo'n dorpeling te beginnen, en die dan te laten uitgroeien tot held, maar dan enkel als volwaardige PC, en niet als pseudo NPC.
Ik vond ook dat we nogal hard verplicht waren om die mensen te gaan redden, ik had nogal tegenstrijdige gevoelens toen ik binnenviel om die mensen te helpen... Na te handelen besef je dan dat de enige reden waarom je karakter achter de mensen aangaat (en in mijn geval niet achter de magische schatten die mijn nieuwsgierigheid toch o zo hard prikkelden) was dat ik me als speler verplicht voelde om de NPC's die we in onze handen kregen gedrukt te gaan redden, omdat je er als speler een band mee krijgt. (Denk aan bijvoorbeeld Baldur's Gate, waar je als speler zo goed als verplicht word om met Imoen te spelen, en als ze dan gekidnapped word dan heb je zoiets van 'heey, die begon als een zus voor me te worden, ook al intereseerde ze me eerst geen zier, daar moét ik gewoon achter"
Aan de ene kant is dat positief, omdat we zo meer IC werden gesleurd, aan de andere kant voelde het ook aan als railroading...