Is niet echt de bedoeling om er veel tijd in te steken hoor. 2-3 posts op een week ofzo. Ik las vandaag een boek uit dat ik maandag geleend had van een vriend van me. "The hunger games". En ik moet zeggen dat ik niet kon stoppen. Blijkbaar komt er ook een film van uit binnenkort. Maar swat, ik zou iets gelijkaardigs willen doen, met het systeem van 'the mountain witch'. Simpel niet teveel regels enzo.
Het speelt zich in de toekomst. De wereld is niet meer zoals hij was. Door natuurrampen en oorlog is het leven op alle continenten drastisch veranderd. Maar zelfs dat is al zo goed als vergeten. Het land waar het verhaal zich in afspeelt is in verschillende districten onderverdeeld. Maar je kan het beter vergelijken met werk kolonies. Elk district heeft zijn taak, zoals landbouw of steenkoolproductie. Al deze districten worden door de 'Hoefdstad' onderdrukt. Enkele generaties terug is één van de districten in opstand gekomen. Omdat het leven in een district niet bepaald goed is. Werken, werken, werken tot je dood gaat. Het opstandige district is van de kaart geveegd. En om de andere districten te doen onthouden wie er baas is heeft de 'Hoofdstad' de 'Hunger Games' geïntroduceerd. Elk jaar worden er uit elk district, via een tombola, 2 kinderen tussen twaalf en achttien uit elk district gekozen om hieraan deel te nemen. Ze worden opgemaakt en getraind om tot de dood te vechten in de 'wildernis'. Het is het grootste spektakel in de 'Hoofdstad' en het wordt live uitgezonden op de televisie. In de districten is het echter verplicht om naar te kijken om hen eraan doen te herinneren wie er baas is. Men zorgt wel dat het district van de winnaar dat jaar elke maand, aan elk persoon, een extra voedsel pakket wordt uitgedeeld.
Het draait natuurlijk niet enkel rond het in elkaar slaan van elkaar. Maar eerder de psychologie erachter. Je wilt niet doden maar ook niet sterven. Je raakt bevriend, maar je weet dat er maar één overlevende mag zijn. En als het spel niet vlot genoeg gaat, en de kijkers geraken verveeld zullen de ontwerpers van de 'arena' een handje toesteken om het weer interessanter te maken.