DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.

IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Vraagske

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt

Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Registration date : 21-08-07

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Vraagske   Vraagske Icon_minitimewo feb 15, 2012 9:26 pm

Iemand zin om via ons forumke een online sci fi rpg te spelen in een hight-tech post-apocalyptische setting?
Terug naar boven Ga naar beneden
lyam
graad 15
graad 15
lyam

Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vraagske   Vraagske Icon_minitimedo feb 16, 2012 12:34 am

tgoh, op zich interesseert me dat wel, maar ik weet niet hoeveel tijd ik in zoiets ga steken. Over wat gaat het juist?
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vraagske   Vraagske Icon_minitimedo feb 16, 2012 1:41 am

Is niet echt de bedoeling om er veel tijd in te steken hoor. 2-3 posts op een week ofzo. Ik las vandaag een boek uit dat ik maandag geleend had van een vriend van me. "The hunger games". En ik moet zeggen dat ik niet kon stoppen. Blijkbaar komt er ook een film van uit binnenkort. Maar swat, ik zou iets gelijkaardigs willen doen, met het systeem van 'the mountain witch'. Simpel niet teveel regels enzo.

Het speelt zich in de toekomst. De wereld is niet meer zoals hij was. Door natuurrampen en oorlog is het leven op alle continenten drastisch veranderd. Maar zelfs dat is al zo goed als vergeten. Het land waar het verhaal zich in afspeelt is in verschillende districten onderverdeeld. Maar je kan het beter vergelijken met werk kolonies. Elk district heeft zijn taak, zoals landbouw of steenkoolproductie. Al deze districten worden door de 'Hoefdstad' onderdrukt. Enkele generaties terug is één van de districten in opstand gekomen. Omdat het leven in een district niet bepaald goed is. Werken, werken, werken tot je dood gaat. Het opstandige district is van de kaart geveegd. En om de andere districten te doen onthouden wie er baas is heeft de 'Hoofdstad' de 'Hunger Games' geïntroduceerd. Elk jaar worden er uit elk district, via een tombola, 2 kinderen tussen twaalf en achttien uit elk district gekozen om hieraan deel te nemen. Ze worden opgemaakt en getraind om tot de dood te vechten in de 'wildernis'. Het is het grootste spektakel in de 'Hoofdstad' en het wordt live uitgezonden op de televisie. In de districten is het echter verplicht om naar te kijken om hen eraan doen te herinneren wie er baas is. Men zorgt wel dat het district van de winnaar dat jaar elke maand, aan elk persoon, een extra voedsel pakket wordt uitgedeeld.

Het draait natuurlijk niet enkel rond het in elkaar slaan van elkaar. Maar eerder de psychologie erachter. Je wilt niet doden maar ook niet sterven. Je raakt bevriend, maar je weet dat er maar één overlevende mag zijn. En als het spel niet vlot genoeg gaat, en de kijkers geraken verveeld zullen de ontwerpers van de 'arena' een handje toesteken om het weer interessanter te maken.

Koen
Spelleider
Koen

Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-07

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vraagske   Vraagske Icon_minitimedo feb 16, 2012 2:54 pm

Sry, no thx.
Niet dat het opzich geen interessante setting lijkt, maar ik weet hoe dit loopt met forum rpg's.
Eerst doet eerder vol enthousiasme mee, om een paar weken later volledig stil te vallen.
Dat is toch hoe dat bij mij liep, heb destijds er een drietal geleid (DSA).

Als je genoeg mensen/tijd kan vinden zou ik zoiets eventueel wel willen uitspelen via een paar avondsessies, daar ben ik wel voor te vinden. Enige probleem is natuurlijk dat het concept afstuurt op een afvalrace.

Lijkt me nog iets dat via de regels van de mountain witch zou kunnen lopen.
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vraagske   Vraagske Icon_minitimedo feb 16, 2012 11:57 pm

Nja via een gewone roll play gaat het idd wat moeilijk worden. Er gaan afvallers zijn. De enige manier dat er meerdere overlevende zijn is dat je vanaf het begin tot het einde het volk kan ontroeren of ze zo'n spektakel kan geven dat de huidige regering wel verplicht om je allen in leven te houden. Wat zéér moeilijk is omdat de menselijkheid van de hele bevolking uit de 'Hoofdstad' is afgestompt. In de districten voelen ze met je mee, maar deze zijn te bang om hun mond te openen. ^^
lyam
graad 15
graad 15
lyam

Aantal berichten : 479
Leeftijd : 34
Registration date : 02-11-08

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vraagske   Vraagske Icon_minitimevr feb 17, 2012 10:47 am

als je het via de mountain witch regels wil spelen... hoe ga je dan werken met conflicts? We kunnen niet rollen hé?
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vraagske   Vraagske Icon_minitimevr feb 17, 2012 11:14 am

Natuurlijk kan er gerold worden, je moet gewoon eerlijk zijn. en desnoods als het een conflict is met twee spelers tegen elkaar, gooi ik.
Gesponsorde inhoud

Vraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vraagske   Vraagske Icon_minitime

Vraagske
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vraagske

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum