DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 DSA tijdens de zomermaanden

Ga naar beneden 
+2
Daan
Koen
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Wat zou JIJ willen doen tijdens de zwoele zomermaanden?
DSA (Ander verhaal met low level helden)
DSA tijdens de zomermaanden Vote_lcap0%DSA tijdens de zomermaanden Vote_rcap
 0% [ 0 ]
DSA (Subquests in Elevena, met de huidige helden)
DSA tijdens de zomermaanden Vote_lcap20%DSA tijdens de zomermaanden Vote_rcap
 20% [ 1 ]
Een andere rolleplay (Zie voorstellenlijst)
DSA tijdens de zomermaanden Vote_lcap80%DSA tijdens de zomermaanden Vote_rcap
 80% [ 4 ]
Ik wil wel eens een game meesteren, namelijk...
DSA tijdens de zomermaanden Vote_lcap0%DSA tijdens de zomermaanden Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Andere gekke voorstellen
DSA tijdens de zomermaanden Vote_lcap0%DSA tijdens de zomermaanden Vote_rcap
 0% [ 0 ]
laat me gewoon op het strand bruinen, no RPG voor mij!
DSA tijdens de zomermaanden Vote_lcap0%DSA tijdens de zomermaanden Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5
 
Enquête gesloten

AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimedi mei 26, 2009 3:48 pm

Ik heb me afgelopen zomer voorgenomen om het Jaar des Vuur niet te leiden, omdat het te moeilijk is om de hele groep tijdens de zomer samen te krijgen. Het jaar des vuur is te belangrijk om 2 maanden half zijn *zitvlak* te leiden, dus zoek ik liever een andere bezigheid. Omdat het wel sneu zou zijn om twee maanden niet te rolleplayen (lees: onmogelijk - verslaafd) zoek ik echter een alternatief. En daarvoor is jullie mening erg belangrijk. Laat allemaal iets van jullie horen!

Zie de poll voor alle opties. Gelieve naast te stemmen ook een kleine motivering op te geven.

Voorstellenlijst alternatieve games:

- D&D - Forgotten Realms - Hacking, Slashing, get the treasure! Strategische uitdagingen ten top!
- Marvel Super Heroes - Superkrachten in onze wereld, wat zou dat betekenen voor de gewone man? Actie ondergeschikt aan de rolleplay met de nadruk op hoe het zou voelen voor gewone mensen om krachten te ontwikkelen
- The mountain witch - Een groepje meesterloze samoerai trekken een berg op om een heks te verslaan... geen spelleider, heel alternatief, zware nadruk op rolleplay

PS: Waarschijnlijk gaan we vanaf nu niet meer in outpost spelen, maar in Schoten... Berichten komen zeker nog!


Laatst aangepast door Koen op di okt 06, 2009 10:17 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 12:41 am

ik zie The Mountain Witch wel zitten =D
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 3:01 am

aaaaaaaw!
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 2:52 pm

Mij maakt het niet echt uit wat er gaat gebeuren, als we maar blijven rpg'n. Zonder dat zal ik waarschijnlijk aan een overdosis vervang producten zoals boeken en films sterven. ^^
Maar dat samourai gedoe lijkt me echter een beetje aan de rare kant. Dat super heroes gedoe zie ik zeker wel zitten maar zou dat niet beter met Wod-Second Sight gaan, persoonlijk vind ik die setting stukke beter.
Ik heb ook Prometheans thuis liggen, nog nooit gespeeld, maar lijkt me wel leuk. .


http://en.wikipedia.org/wiki/Promethean:_The_Created
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 3:43 pm

Ik zal dat systeem van Wod-Second Sight eens bekijken, ik heb gewoon marvel super heroes gepakt omdat en het gratis is, en omdat ik geen andere superheroes-RPG heb gevonden. Ik heb ondertussen er review van gevonden, en het lijkt me inderdaad meer de richting waar ik naartoe wil, maar klopt het dat ik daar het basis Wod boek ook voor nodig heb? Dan moet ik al twee boeken gaan aanschaffen, nogal onnozel voor 2 maanden.
Wat de setting betreft, ik wil die RPG gewoon in onze wereld houden, geen "setting" nodig dus.

Die Prometheans lijkt me een horrorsetting, correct? Ik moet toegeven dat dat echt niet mijn domein is, dus als we dat willen spelen, zal iemand anders moeten leiden.

Als iemand zijn DSA-meester debuut wilt maken, ben je ook altijd welkom voor trouwens. Wink Wil wel eens spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 5:23 pm

ik heb die Wod basis book en de second sight heb ik ook liggen hoor. Dus die kan je van me lenen, wel voorzichtig met zijn ^^.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 5:48 pm

Koen als je mij een manier geeft zodat ik 2 bestanden van +- 40MB elks kan doorsturen kan ik je de boeken in PDF geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 5:52 pm

Yep, ik kan je zo'n manier geven.

Via http://www.yousendit.com/ kan je tot 100 mb in een keer doormailen. Verzend me dus op die manier maar de documenten naar mijn e-mail.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 5:54 pm

Ik zal't eens uitproberen ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 6:03 pm

Wow dat gaat wel ff duren, ik moet ze één voor één doen anders moet ik gaan betalen. ^^ Second Sight is op dit moment aan het uploaden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 6:04 pm

Doe maar een per een dan. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 6:21 pm

second sight is normaal verzonden, ik vind momenteeld de core book niet terug op pdf maar zal dit seffes wel ff downloaden en ook door sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 7:48 pm

binnen een kwartier is de basis boek verzonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 7:51 pm

Ben het aan het setting bekijken, ziet er interessant uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 8:10 pm

Laat't maar weten wat het wordt heh, bij deze rpg kan ik je wat helepen bij de character generatie ofzo
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimewo mei 27, 2009 8:45 pm

Ziet er alvast goed uit. Het eerste boek vluchtig doorlezen, en het lijkt me het systeem dat ik in gedachten had. Als we het spelen gaan we wel geen vampieren of weerwolven en stuff maken, gewoon ordinary people.

Wie ziet die "second sight" nog zitten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Kareja
Zusterschap vd wijsheid
Kareja


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 34
Location : Deels Zoersel, deels Antwerpen
Registration date : 15-08-08

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimevr jun 05, 2009 4:19 pm

Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, zolang we blijven spelen Very Happy Superhelden zijn altijd awesome, The Mountain Witch klinkt ook niet slecht en DSA met verschillende helden is weer eens wat anders. Zolang ik zelf niet hoef te leiden ben ik een enthousiaste medespeler Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://lamoth.deviantart.com
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimeza jun 06, 2009 2:26 pm

Wie heeft er nu nog niet gestemd? En wat wil jij eigenlijk het liefst Koen?

Edit: Ik zou het liefst dat second sight of dat marvel gedoe willen proberen omdat ik het interesant vind hoe 'normale' mensen worden geconfronteerd met het supernatuurlijke zoals Psichic's etc zoals in de series als the 4400, heroes, dark angel, alle marvel films, etc. Maar wat de keus ook wordt is goed voor me hoor, ik kan me wel in elke situatie inleven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimeza jun 06, 2009 8:13 pm

Ik heb ook het meeste zin in second sight, maar ik ga het wel proberen vrij regel light te spelen. De volledige ins en outs van WOD leren voor 2 maanden heb ik niet veel zin in.

Dus stel ik voor dat we Second Sight gaan spelen... tenzij iemand daar echt geen zin in heeft?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimeza jun 06, 2009 10:27 pm

Regels zijn er om gebroken te worden hé. ^^ Het zou absurd zijn om alle regels ook uit je kop te kennen.
Als je met iets hulp nodig hebt vraag het dan hé.

Zeg, wat voor karakter moeten we maken, dan kan ik al aan de mijne beginnen. Spelen we met alles wat in de Second Sight boek staat? Of enkel de Psychic stuff en niet de magie? Ik was aan een detective ofzo aan het denken om te maken... of wil je liever dat we nog studenten zijn of een minder belangrijke job hebben ofzo?
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimezo jun 07, 2009 1:59 am

Niet de magie, enkel de "powers".

Mijn idee was om mensen met gewone levens en gewone jobs te maken, een detective kan nog net wel, als het om een privédetective gaat, die niet echt boeiende zaken aanpakt (mannen fotograferen die hun vrouw bedriegen enzo).
Een top secret CIA-agent is er duidelijk over dan weer. :-) Laughing

Studenten hoeft niet, de leeftijd van je personage mag je zelf uitkiezen, van kind tot bejaarde. Een mix in de groep zou zeker leuk zijn.

Ik ben erover aan het nadenken om misschien het zo te spelen dat jullie in real life in het begin helemaal niet weten wat jullie krachten zijn van jullie personages, en dat pas in het spel te weten komen.
De soort kracht gaat wel afhankelijk zijn van je beroep, zo zal een beroepsbokser sneller mentale krachtstoten kunnen gaan uitdelen dan een zachtaardige therapeute, die dan weer eerder gedachtenlezen gaat ontwikkelen.
Lijkt jullie dit leuk, of willen jullie liever zelf je krachten bepalen?

Ik ga morgen een sub-fora aanmaken voor Second Sight, om alle details te bespreken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimezo jun 07, 2009 10:24 am

Ja dat zou leuk zijn om te beginnen zonder powers en ze verkrijgen in het spel.
Goh, Koen ik denk dat we het beter met jou bespreken welke we zouden gaan krijgen. Zodat je je personage er ook wat kunt naar bouwen, anders kan het voor komen dat je helemaal geen dice pool hebt ofzo voor die 'power'.


Pak nu als je nen detective maakt en je weet dat die precognition zou gaan krijgen, kan je die mss twee dots occult geven, Je kan dan zeggen dat hij ooit een zaak heeft gehad die daar met te maken had zodat hij de informatie heeft opzocht om zo de dader beter te leren kennen.

--> Mijn oorspronklijke idee was om een uitgebrande detective te spelen die Precognition en postcognition heeft (in totaal 5 merit dots). Dit is maar een voorbeeld hoe ik het inbeeld hoe hij aan zijn 'powers' gekomen is.

Hij was zo geobsedeert door een zaak van een satanistische serie moordenaar dat hij uiteindelijk alles verloor. Eerst verliet zijn Vrouw hem, dan verloor hij zijn recht zijn dochter nog te zien, dan verloor hij zijn huis in een brand en uiteindelijk zijn job. Het was tijdens die zaak, omdat hij zo emontioneel er in verwikkeld zat, dat hij op de één of andere manier de dingen begon te zien die de dader ging doen. Uiteraard was hij bang, hij snapte het niet, mss werd hij zot of had hij dezelfde perverse geest als de man die hij trachte te vangen? In ieder geval is hij hierdoor beginnen drinken (ook één van de oorzaken scheiding vrouw, etc) Wanneer de zaak gesloten was en de dader 'misterieus' was verdwenen werd hem vriendelijk gevraagd een lange vakatie te nemen. een week later kreeg hij zijn ontslag.

In kort is hij een uitgebrande flik met een alcohol probleem die als privé detective zijn dagelijkse kost verdiend.


is het zoiets wat je zoekt in een personage of minder serieus?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimezo jun 07, 2009 2:09 pm

Ik weet dat ik een beetje laat antwoord, maar ik heb helemaal geen zin in second sight. Koen heeft het mij wat uitgelegd, en ik zie het niet echt zitten om in "de echte wereld" te spelen. Ik heb geen zin in een setting die zooo low-fantasy is. Vooral omdat we dit waarschijnlijk twee a drie keer gaan doen en dan nooit meer.

...

maar als het echt moet, dan moet het maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimema jun 08, 2009 3:44 pm

allé, low-fantasy rules! vooral met psychic powers Smile. Wat wordt't dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Kareja
Zusterschap vd wijsheid
Kareja


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 34
Location : Deels Zoersel, deels Antwerpen
Registration date : 15-08-08

DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitimedi jun 09, 2009 1:17 pm

Thenaka Khan schreef:
Ja dat zou leuk zijn om te beginnen zonder powers en ze verkrijgen in het spel.
Goh, Koen ik denk dat we het beter met jou bespreken welke we zouden gaan krijgen. Zodat je je personage er ook wat kunt naar bouwen, anders kan het voor komen dat je helemaal geen dice pool hebt ofzo voor die 'power'.

Ik sluit mij hier volledig bij aan Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://lamoth.deviantart.com
Gesponsorde inhoud





DSA tijdens de zomermaanden Empty
BerichtOnderwerp: Re: DSA tijdens de zomermaanden   DSA tijdens de zomermaanden Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
DSA tijdens de zomermaanden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» DSA tijdens de zomer
» Voedsels en drinksels tijdens DSA
» Spreuken die jullie wouden gebruiken tijdens de veldslag

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Afspraken :: Speeldatum-
Ga naar: