DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vereiste BORonpriester

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo dec 18, 2008 1:33 am

Vereiste BORonpriester punische ritus,tak van de golgarieten.

Moraalcodex: Er heerst een zwijgplicht (er wordt geen woord teveel gesproken), dromen moeten doorgrond en geduid worden. Iedere geweide is verplicht om doden te begraven, ondoden te vernietigen, en zielen ten rust ten brengen. Gebeentes, grafplaatsen en rusteloze zielen mogen nooit door magischr praktijken ontwijd worden.

Minimum: MO 13, SL 12, CH 11, geen dodenangst

dolk 2, worstelen 2, houwwapen 1

Sluipen 3, zelfbeheersing 6, zingen 1, waarnemen 3, ettikete 1, leren 3, mensenkennis 6, overtuigen 2

geschiedkunde 4, goden kulten 6, magiekunde 2, plantenkunde 3, rekenen 6, rechtskunde 2, sagen legenden 2, cryptografie 3, sprakenkunde 4, sterrenkunde 1, filosofie 1, anatomie 2

bosparano 6, kuslikers tekens schrijven 6, aureliani 4, imperale tekens schrijven 4

heelkunde gif 1, heelkunde ziel 3, koken 2, tekenen schilderen 4 , heelkunde ziektes 2, heelkunde wonden 2, houtbewerking 1

Kostprijs: 1000 AP

In ruil krijg je liturgiën, karma, en 3 op liturgiekennis.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo dec 18, 2008 1:38 am

lol dat gaat nog even duren :p

hoeveel kost het me om van SL10 naar 12 te brengen (ik heb er één speciale ervaring op)
en charisma van 8 naar 10 (ik heb een mod van +1)
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo dec 18, 2008 1:48 am

Sl 11 -> 140
SL 12 -> 350

CH 9 -> 220
CH 10 -> 250

Heb jij trouwens de zware of lichte versie van lelijkheid?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo dec 18, 2008 1:55 am

lichte, die zware is door dat jaar bij de tovenaar weggenomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo dec 18, 2008 1:56 am

Ow, dan heb je eigelijk maar een verwaring van twee op talenten op CH ipv 7. Oepsie. Moet soms echt beter op de regels letten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo dec 18, 2008 9:03 am

Smile hehe
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimewo dec 24, 2008 1:41 pm

Het gaat me echt te veel ap'tjes kosten :s om snel priester te worden. Om al mijn eigenschappen al juist te zetten kost het al bijna 1000ap en dan moet ik nog deze vaardigheden aankopen en omhoog brengen: dolk 2, houwwapen 1, geschiedkunde 4, magiekunde 2, plantenkunde 3, rekenen 6, cryptografie 3, sprakenkunde 4, sterrenkunde 1, filosofie 1, anatomie 2, bosparano 6, kuslikers tekens schrijven 6, aureliani 4, imperale tekens schrijven 4, heelkunde ziel 3, tekenen schilderen 4, houtbewerking 1
Ik zal het maar moeten doen als Sensei van de Tranen en Agent van de KGI for the time being. Nu zijn vader dood is kan hij eindeljk zijn verleden achter zich laten en kan hij beginnen leven in het heden. Niet dat ik het pad naar priester zijn helemaal ga opgeven ik ga het gewoon langzamer aan moeten doen. Eerst en vooral ga ik beginnen met leren lezen en schrijven ^^ want dat is gewoon vernederend dat ik dit niet kan. hehe
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimewo apr 01, 2009 3:57 pm

hummps kan iemand van deze skills de activerings koste berekenen dat is het enige dat ik niet zelf kan ^^

Magiekunde
Cryptografie
Talenkennis
Sterrenkunde
Filosofie
Anatomie
Bosparano
Aureliani
Imperale tekens
Heelkunde ziel
Houtbewerking
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimewo apr 01, 2009 6:08 pm

Wat is je graad?
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimewo apr 01, 2009 6:09 pm

12 denk ik ik heb7054 xp ofzo verbruikt
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimewo apr 01, 2009 6:12 pm

Sorry, ik weet niet hoe het moet, ik weet enkel dat je daarvoor je graad moet weten. Maar ik weet zeker dat dimi hierin de held weer gaat zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo apr 02, 2009 11:53 am

Wel wel, ik klim gewoon uit mijn ziektebed om jou verder te kunnen helpen. Is dat niet vriendelijk.

Je hebt trouwens geluk, met 7800 zat je in graad 13, dus je pikt nog net de goedkopere talenten op.

Magiekunde (kolom B) 32 AP
Cryptografie (kolom B) 32 AP
Talenkennis (kolom B) 32 AP
Sterrenkunde (kolom B) 32 AP
Filosofie (kolom B) 32 AP
Anatomie (kolom B) 32 AP
Bosparano (kolom A) 16 AP
Aureliani (kolom A) 16 AP
Imperale tekens (kolom A) 16 AP
Heelkunde ziel (kolom B) 32 AP
Houtbewerking (kolom B) 32 AP
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo apr 02, 2009 6:09 pm

Denk je dat je het volgende sessie al tot boronpriester kan maken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo apr 02, 2009 6:49 pm

Eum, dat is niet enkel een kwestie van aan de voorwaarden voldoen, je moet ook nog ingewijd worden, er komt een onderzoek naar je vroomheid... ze gaan heus niet de eerste de beste minkukel priester laten worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedo apr 02, 2009 7:33 pm

LOL! Een onderzoek naar zijn vroomheid. Haha, ze kunnen best niet met Dawn komen praten dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimeza apr 04, 2009 4:15 pm

oÔ hummm natuurlijk verwacht ik niet de volgende sessie al tot priester te worden verheven, dat zou absurd zijn. :p Thenaka's gemoed moet zelf nog eerst wat veranderen voor dat hij die stap zal nemen. Maar ik vond dat het geen kwaad kon om al alles aan te kopen zodat ik me daarvoor niet meer druk hoef te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimema apr 06, 2009 12:28 pm

by the by welke maatstaven van vroomkeid moet een Borom priester handhaven? Van wat ik van jou al heb gehoord zijn sommige Boron priester 'erger' dan Thenaka Mad

Ik heb alles wat ik nodig heb aangekocht en zelfs mijn charisma staat op 11! whoopwhoop bounce nu enkel nog eens een 1000ap'tjes verzamelen, hehe.

Is het ok dat ik me volgende sessie al ga aanmelden? En hoe meld je je zelf aan in avonturië?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimema apr 06, 2009 3:10 pm

Boronpriesters trekken zo weinig mogelijk hun wapen, want als ze het trekken, moet er iemand sterven (mag je zelf ook zijn). Boronpriesters zien ook niet graag mensen vroegtijdig sterven door bijvoorbeeld zelfmoord. Uiteraard zeggen ze niet veel. lol. En dat is quasi alles dat ik weet.

Ik denk dat de boronpriesters in Al'anfa was het? erger zijn. Maar daar zijn praios-priesters verboden, en ik zou er niet naar kijken als referentie. Ik kijk ook niet naar de Achaz die in de naam van Tsssa offeringen brengen. lol. Gewoon een andere kijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimema apr 06, 2009 3:20 pm

Zeker, dat met het wapen trekken klopt.
Zelfmoord is uiteraard een gruwel voor hen, evenals moord. Net als op aarde is zelfmoord trouwens volgens de kerken een ticket naar de nederhel.

Vaak onderga je een aantal testen, en wordt je omgeving geraadpleegd, en eventuele overste. Rondrigan zal bv. worden geraadpleegd, je mag ook zelf namen geven van mensen die je denkt dat het je zaak goed aandoet.

In het geval van de BORonkerk is de enige gekende test de test van het zwijgen: 48 uur lang niets zeggen, al biddend op je knieën in de tempel. De andere testen zijn vaak regionaal van aard, en geheim. Ze kunnen te doen hebben met geesteszieken, met doden, met duisternis en met de slaap.

Uiteraard wordt ook naar het karakter van de toekomstige priester gekeken, zoals zijn godsvrucht, de mate van donaties in zijn leven, het respect dat hij aan de goden betuimd. Een uitmuntende kennis hebben op een relevant godsvruchtig gebied helpt zeker, bv. zielenheelkunde.
Belangrijk is het respect voor de doden, voor de gekken, voor de 12 goden, en voor de slaap, zijn dromen en de interpretatie van de dromen. De strijd tegen ondoden, necromaners en moordenaars staat hoog in het vaandel.

Je kan je zeker al aanmelden bij de BORonkerk, maar hou er rekening mee dat vanwege de recente gebeurtenissen in Gareth het wel even kan duren voor ze tijd voor je vrijmaken, als er tenminste nog genoeg belangrijke priesters in leven zijn. Normaal ga je gewoon naar je plaatselijke BORontempel als je denkt dat je een roeping hebt, wanneer die niet beschikbaar is, kan echter eender welke tempel volstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimema apr 06, 2009 3:34 pm

En uiteraard geldt dit nog steeds:
Moraalcodex: Er heerst een zwijgplicht (er wordt geen woord teveel gesproken), dromen moeten doorgrond en geduid worden. Iedere geweide is verplicht om doden te begraven, ondoden te vernietigen, en zielen ten rust ten brengen. Gebeentes, grafplaatsen en rusteloze zielen mogen nooit door magischr praktijken ontwijd worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedi apr 07, 2009 2:52 pm

Zeker, dat met het wapen trekken klopt.
Zelfmoord is uiteraard een gruwel voor hen, evenals moord.


hehe, die verplichte zelfmoord van die acht man is dan een fout geweest. Op dat moment vond Thenaka echter dat ze het niet verdiende om in Borons hallen te worden ontvangen.
Thenaka zal ook vanaf heden ervoor zorgen dat wanneer hij zijn staal ontbloot er een schuldige zal sterven.



Vaak onderga je een aantal testen, en wordt je omgeving geraadpleegd, en eventuele overste. Rondrigan zal bv. worden geraadpleegd, je mag ook zelf namen geven van mensen die je denkt dat het je zaak goed aandoet.

S'goed, ik zal wel een lijstje op stellen.

In het geval van de BORonkerk is de enige gekende test de test van het zwijgen: 48 uur lang niets zeggen, al biddend op je knieën in de tempel. De andere testen zijn vaak regionaal van aard, en geheim. Ze kunnen te doen hebben met geesteszieken, met doden, met duisternis en met de slaap.

^^ kan haast niet wachten om te weten wat Thenaka moet doorstaan. hehe

Uiteraard wordt ook naar het karakter van de toekomstige priester gekeken, zoals zijn godsvrucht, de mate van donaties in zijn leven, het respect dat hij aan de goden betuimd. Een uitmuntende kennis hebben op een relevant godsvruchtig gebied helpt zeker, bv. zielenheelkunde.
Belangrijk is het respect voor de doden, voor de gekken, voor de 12 goden, en voor de slaap, zijn dromen en de interpretatie van de dromen. De strijd tegen ondoden, necromaners en moordenaars staat hoog in het vaandel.


Thenaka's Terapeutische vaardigheden zijn niet echt optimaal maar daar kan aan gewerkt worden.

Je kan je zeker al aanmelden bij de BORonkerk, maar hou er rekening mee dat vanwege de recente gebeurtenissen in Gareth het wel even kan duren voor ze tijd voor je vrijmaken, als er tenminste nog genoeg belangrijke priesters in leven zijn. Normaal ga je gewoon naar je plaatselijke BORontempel als je denkt dat je een roeping hebt, wanneer die niet beschikbaar is, kan echter eender welke tempel volstaan.

Oki, ik ga dit zoizo doen waneer ik een kans krijg de zaterdag.

Moraalcodex: Er heerst een zwijgplicht (er wordt geen woord teveel gesproken), dromen moeten doorgrond en geduid worden. Iedere geweide is verplicht om doden te begraven, ondoden te vernietigen, en zielen ten rust ten brengen. Gebeentes, grafplaatsen en rusteloze zielen mogen nooit door magische praktijken ontwijd worden.

Gaat het hier over mijn eigen dromen of dromen van anderen? En hoe doen we dit in game?
Wat wordt er met zielen tot rust brengen bedoeld, spreken we hier over geesten, of is het meer open?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedi apr 07, 2009 3:29 pm

[quote]Thenaka zal ook vanaf heden ervoor zorgen dat wanneer hij zijn staal ontbloot er een schuldige zal sterven.[end/quote]

Ik denk niet dat dat het punt is, maar dat het punt is dat je dat juist zo weinig mogelijk doet! ^^"
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedi apr 07, 2009 3:41 pm

Ja dat weet ik wel. Ik doelde erop dat Thenaka enkel als het niet anders kan zijn zwaard zal trekken en als hij dat zou doen het zou gebruiken om te doden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedi apr 07, 2009 4:56 pm

Gaat het hier over mijn eigen dromen of dromen van anderen? En hoe doen we dit in game?

Beide eigelijk. Een Boronpriester gaat zelf altijd zijn eigen dromen analyseren, zeker omdat sommige priesters via een liturgie op die manier de toekomst voorspellen. Uiteraard levert hij ook ondersteuning aan gelovigen die zijn hulp vragen bij het analyseren van hun dromen.
In het spel gaat dit tot uiting komen in rolleplayscenes, wordt er van je karakter verwacht dat hij buitengewone interesse toont in iemands dromen, en uiteraard kan je eventueel de liturgie "voorspellen" kopen om via je dromen de toekomst te zien.

Wat wordt er met zielen tot rust brengen bedoeld, spreken we hier over geesten, of is het meer open?

Dat mag je toch wel vrij letterlijk nemen, het gaat voornamelijk om spoken, geesten, ... die ergens ronddwalen en geen vrede kunnen vinden. Er wordt van een BORonpriester verwacht dat hij die geesten tot rust brengt. Wat versta je onder "meer open" eigelijk?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitimedi apr 07, 2009 5:24 pm

Welheu... Een 'ziel' tot rust brengen kan je ook anders interpreteren. Met 'ziel' kan bedoeld worden een persoon. 'tot rust brengen', wel ja, dat kan betekenen iemand zijn laatste rust geven.
En als je het uit Thenaka's morbide standpunt wil bekijken (niet dat hij dit doet maar gewoon een vb van wat kan), krijg je deze stelling: Onrustige zielen ten ruste brengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vereiste BORonpriester Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vereiste BORonpriester   Vereiste BORonpriester Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vereiste BORonpriester
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Karakters Jaar des Vuur :: Mattias-
Ga naar: