Aantal berichten : 921 Leeftijd : 34 Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Praios-tempel zo dec 14, 2008 11:16 pm
De ochtend na het voorval in de Praiostempel kribbelt Daan snel snel wat op een papiertje (PM naar Kareja en Koen met wat er op het papiertje staat), hij maakt een bundeltje van zijn mantel, zijn boog en zijn pijlenkokers, en legt die naast Kareja. Dan vertrekt hij richting Praiostempel.
Daar aangekomen wandelt hij binnen, en gaat richting de eerste Praios-geweide die hij ziet, "Praios ten groet," zegt hij met zijn ogen naar de grond gericht "Praios ten groet!" hoort hij als antwoord "Uwe Genade, ik heb een fout begaan in het verleden, en ben daarvoor gestraft, men is me bevolen om in de eerste Praiostempel die ik tegenkwam al mijn wereldse bezittingen te geven, hier sta ik, met al mijn bezittingen bij me, en vraag U wat ik moet offeren, opdat mijn straf me vergeven zou worden."
Matt Zwaarddanser
Aantal berichten : 1598 Leeftijd : 38 Location : Ergens in t'bos. Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: Praios-tempel ma dec 15, 2008 11:11 am
oc: Zitten we allemaal in de zelfde herberg?
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Praios-tempel ma dec 15, 2008 12:44 pm
oc: herbergen zaten vol, we zitten in een tentje buiten de muren.
Kareja Zusterschap vd wijsheid
Aantal berichten : 127 Leeftijd : 34 Location : Deels Zoersel, deels Antwerpen Registration date : 15-08-08
Onderwerp: Re: Praios-tempel ma dec 15, 2008 10:10 pm
Ik zal je geschenk bewaren als ware het mijn eigen goed. Moge de Praiosgewijden genade hebben, zodat je je snel opnieuw aan onze zijde kunt voegen.
(Jij snoodaard! Tis te hopen dat ze niet vragen al uw kleren te offeren, anders kunt ge weeral in uw onderbroek in het zicht van wat gewijden rondrennen xD )
Koen Spelleider
Aantal berichten : 1920 Leeftijd : 36 Location : Schoten Registration date : 24-08-07
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 7:06 pm
De praiospriester kijkt met vlammende ogen naar Daan. Het lijkt of zijn ogen dwars door hem heen kijken, en onbewust gaat er een rilling over Daan's rug. "Mijn kind, hoe treurig dat gij ooit van Praios weg zijn afgewandeld, en in de duistere chaos zijt terechtgekomen. Doch, Praios is altijd bereid zijn kinderen terug in het licht te laten lopen, en hun zonden te vergeven. Maar om uw schuld te kunnen wegschelden en uw ziel veilig te stellen, moet ik weten wat gij hebt misdaan. En tot welke offering bent u gij bereid om vergeven te worden? Hoe groot is uw werelds bezit?"
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 7:15 pm
"Ik heb de orders van een Griffioen en een heer genegeerd," slikt Daan, "Maar dat was omdat ik dacht de ze niet meer van toepassing waren." Daan kijkt terug naar de grond, "En mijn werelds bezit heb ik hier bij me."
Dawn Kind van de Regenboog
Aantal berichten : 866 Leeftijd : 35 Location : Schoten Registration date : 25-08-07
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 7:16 pm
((LOL. Ik denk dat hij doelt op je oorspronkelijke misdaad.))
Kareja Zusterschap vd wijsheid
Aantal berichten : 127 Leeftijd : 34 Location : Deels Zoersel, deels Antwerpen Registration date : 15-08-08
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 8:10 pm
((Ik zou ook in eerste instantie proberen om NIET tegen een Praiospriester te vertellen dat ik een van hen heb gedood hoor ))
Koen Spelleider
Aantal berichten : 1920 Leeftijd : 36 Location : Schoten Registration date : 24-08-07
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 9:18 pm
"U heeft de orders van het heilige dier van de Here, de oppergod, het ware licht, genegeerd! Hoe durft u? U mag blij zijn dat er reeds een straf over u is uitgesproken, anders had ik u met bloed, zweet en tranen u laten straffen voor zulke heiligschennis! Goed, ik zal een pij voor u halen, dan kan u al uw wereldse bezitting afgeven, inclusief uw huidige zondaardskleding, en kan u uw schulden van u af wassen." De praiospriester gaat naar een kleine nis, en werpt het voor de voeten van Daan. "Nu! Bekeert u zondaar!" brult de priester.
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 9:28 pm
Daan kleed zich uit, doet de pij aan, en begint te bidden.
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 9:44 pm
De priester begint een gregoriaanse gezang, terwijl een aantal acolieten het geld en de kleren van Daan wegnemen. Daan voelt een rilling door zijn, rug, en wat ooit weg was, is nu terug.
OutGame: ik wil/moet je straffen voor het neerslaan van de ucuriaat maar nu ook weer niet kaalplukken. Je mag je mantel houden. ;-)
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 10:46 pm
Bedankt Koen :-)
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 10:50 pm
Trouwens, je moet me wel eens vertellen uit welke hemel die mantel is gevallen. Of mag ik er een draaitje aan geven?
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Praios-tempel wo dec 17, 2008 10:54 pm