DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rolleplaytips voor iedereen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Rolleplaytips voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Rolleplaytips voor iedereen   Rolleplaytips voor iedereen Icon_minitimedi okt 07, 2008 11:37 pm

Ben me aan het vervelen, dus ik dacht, hey, laat ik eventjes een lijstje maken met tips voor iedereen hoe ze (in mijn sterfelijke ogen) hun karakter kunnen uitdiepen. Iedereen mag trouwens mij ook steeds tips/verzoekjes geven hoor!
Uiteraard, dit is hoe ik ze zie, uiteindelijk ziin het jullie personages!

Kareja: Speel meer het gevoelsmatige van heksen uit. Heksen zijn DE personages die compleet in de wereld van de emotie leven, en naargelang hun gevoel verschrikkelijk lief of gevaarlijk kunnen zijn. Heksen hebben zowel zeer sterke helingspreuken, spreuken om dieren te kalmeren en te genezen, en aan de andere kant hebben ze demonische spreuken, hun vloeken. Speel die dualiteit meer uit!

Wolfjinn: Speel meer je verbondenheid met je element uit, en je onbegrip tegen alles qua sociale omgang en de samenleving. Magiërs van Draconia zijn vaak erg focussed op hun studieobject, en men zegt dat ze vaak kenmerken overnemen van het element dat ze besturen. Zo zijn ertsmagiërs vaak echte keikoppen, die je erg moeilijk kan overtuigen, hebben vuurmagiers een ontvlambaar temperament, ontbreekt het ogenschijnlijk een eismagiërs van elke gevoelswaarde, ... enz enz.
Onthou ook dat Draconiaanse magiërs amper in contact komen met de "buitenwereld", dus zeker Gareth is overrompelend voor je. En al die menselijke omgang ben je ook niet al te gewoon.

Wolfhart: Wees meer de kordate, maar niet al te snuggere krijger. Je bent een geoliede vechtmachine, en dat is dan ook waar je in uitblinkt. Voor jou niet al die moeilijke diplomatische problemen, je bent op je beste als je een vijand tegenover je hebt met waarop je kan hakken.
Dit wilt echter niet zeggen dat je geen idealen hebt, van deze idealen wijk je moeilijk af, juist door je gebrek aan wereldinzicht. Tenzij uiteraard, een meerdere zoals een hoge officier of een geweide je dit beveeld. Laat de ruwe pit meer naar voren komen.

Thenaka Khan: Ik vind je karakter echt boeiend, vooral door de evolutie die het meemaakt sinds het begin. Je mag echter soms meer het aspect van de meedogelozer killer naar boven laten komen. Je hebt de groene hel van Maraskan overleeft, je bent een meester in de guerillastrijd, voor jou is geen list of trucje te vies. Let wel, een dodelijk vechter betekent niet een vechtersbaasje dat om het meeste vecht. Een vermeden gevecht is immers een gewonnen gevecht, en in Maraskan was weinig wat het leek. Maar verander niet te veel, op een vreemde manier vind ik het personage facineren.

Dawn: Blijf je ontwapende naieve zelf (In game dan), maar je mag best af en toe kordater optreden tegen die brute gewelddenaars. Ik vind trouwens dat Dawn de laatste tijd wel bitter uit de hoek komt, al kan dat natuurlijk
Je mag trouwens ook best meer in spontane opwellingen doen, zeggen dat je naar de houtwinkel gaat om te leren houtsnijden, om na een week terug te stoppen is zo Tsa!
En waarom richt je niet je eigen sekte op? Smile Die je na uiteraard 4 sessies later beu bent.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Rolleplaytips voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolleplaytips voor iedereen   Rolleplaytips voor iedereen Icon_minitimewo okt 08, 2008 8:30 pm

Ik heb Thenaka's medogeloosheid altijd wat ingehouden omdat ik bang was dat je dat juist niet leuk vond. Je zei in het begin bij het creeren van de personages dat je helden wou, en als je Thenaka nu bekijkt is hij alles behalve een held.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Rolleplaytips voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolleplaytips voor iedereen   Rolleplaytips voor iedereen Icon_minitimewo okt 08, 2008 8:49 pm

Vind ik niet. Het is een personage dat op de scheidingslijn loopt, maar tot nu toe duidelijk goed is. Al vecht hij enorm medogeloos, dat kan perfect tegen het kwaad, tegen pakteerders en demonengebroed. Daarmee bescherm je dan de kant van het licht, dat maakt je dus een held.
Maak bv. de vergelijking tussen Ayla van Schaduwzwaard en Dextrod Nemrod. Beide zijn onberispelijk ivm. hun trouw aan het keizerrijk, en toch vechten ze op compleet andere manieren. Beide zijn echter duidelijk goed.
Of neem op aarde Robin Hood, hoewel een misdadiger, is hij overduidelijk een held.

Nu nogmaals, dit is hoe ik het zie, het zijn jullie helden, dus je moet je zeker er niet aan houden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Gesponsorde inhoud





Rolleplaytips voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rolleplaytips voor iedereen   Rolleplaytips voor iedereen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rolleplaytips voor iedereen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kan iedereen zaterdag 4 juli
» Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!
» Voor ons drieske
» VOOR DE LIEFHEBBERS!!!!!!
» Aptjes voor de dagboeken.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Jaar des Vuur: Slag in de Wolken :: Algemeen-
Ga naar: