DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Empty
BerichtOnderwerp: Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden   Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Icon_minitimevr aug 29, 2008 1:09 am

Alle bijzondere vaardigheden ivm paarden in het gevecht:

Ruitergevecht:
Iemand met deze vaardigheid krijgt maar de helft van de verzwaringen bij rijproeven in het gevecht. Bovendien moet in een lanstornooi de held geen proef gooien om zijn paard in de juiste positie te krijgen voor de de aanval (als beide ruiters met de lans naar elkaar toerijden).
Bovendien kunnen ze hun aanval verzwaren om hem moeilijker afweerbaar te maken of meer schade te verichten.
Ze kunnen bepaalde gevechtsmaneuvres vanop een paard uitvoeren.
In een gevecht tegen voetvolk hebben ze een verlichting van drie op hun AV, en doen ze 2 TP meer.
Opmerking: deze vaardigheid komt in twee soorten, voor paardrijproeven of voor strijdwagenproeven. Beide moeten apart geleerd worden.
Voorwaarde: TAW paardrijden/rijtuig bedienen 7
Kosten: 200 AP

Tornooiruiterij:
De vaardigheid voor profesionele tornooikampers. Alle lansrijproeven zijn met 5 punten verlicht, een rijproef om na een treffer in een tornooi in het zadel te blijven is met de helft verlicht.
Voorwaarde: TAW paardrijden 10, BV Ruitergevecht
Kosten: 100 AP

Krijgsruiter
Alle verzwaringen voor rijrpeoven worden gevierendeeld. Bovendien krijg je de mogelijkheid om met het paard speciale aanvallen (neerrijden, hoefslag, trappelen) te laten uitvoeren, als extra op je gewone aanval.
Het paard van een krijgsruiter krijgt een verlichting van 3 op AW.
Voorwaarde: TAW paardrijden 10, BV Ruitergevecht

Opmerksaamheid, gevechtsreflexen en gevechtswaarneming helpen om je INI mee omhoog te krijgen.
Rustingsgewoonehdi telt.

Hierbij komt nog de bv "bereden schutter", die het toelaat met afstandswapens te vechten vanaf een paard.
Kosten: 300 AP
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden   Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Icon_minitimevr aug 29, 2008 1:13 am

Wow, Thenaka is van plan met zijn voeten op de grond te blijven op het toernooi denk ik. hehe. Sorry voor de moeite Koen, maar toch bedankt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden   Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Icon_minitimevr aug 29, 2008 10:19 am

Ik zou ze kunnen nemen maar ik zie het nut er niet echt van i n, ik zal het waarschijnlijk enkel op toernooi gebruiken en erna zal het verwaarloosd worden omdat ik zelfs geen degelijk paard heb, en we toch meestal onze paarden verliezen in één of ander avontuur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden   Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Icon_minitimevr aug 29, 2008 11:46 am

Lol, ja, wij jagen die er nogal door.

Ik ga precies ook niet mee paardrijden. "zucht"
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden   Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Paardrij bijzondere gevechtsvaardigheden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Jaar des Vuur: Slag in de Wolken :: Algemeen-
Ga naar: