DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ivb met het opkomende toernooi.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimedo aug 28, 2008 7:53 pm

Koen je had me beloofd de verschillende 'estafetten' (kan niet op't juiste woord komen Razz ) op't forum te zetten. Dan kan'k al eens beginnen nadenken waar Thenaka al dan niet gaat aan meedoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Het tornooi   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimedo aug 28, 2008 9:05 pm

Er zijn 7 kampen in het tornooi, en drie onafhankelijk wedstrijden.

Het tornooi bestaat uit:

-Een steekspel, te paard, met lans en schild.
-Tweegevecht met lichte wapens
-Worp en schietwedstrijd
-Tweegevecht met zware wapens
-Wagenrennen
-De buhurt*

*De buhurt is een massagevecht dat te paard wordt uitgevochten, uitgeochten met een tornooizwaard. Elke speler draagt een grote helm met een vizier. De spelers worden dan in twee groepen opgedeeld, en de bedoeling is dat de spelers elkaars helmpluim van elkaars hoofd slaan. De ploeg die geen pluimen meer heeft verliest.

Voor het tornooi mag iedereen meedoen, zelfs zij die geen officiele krijger zijn.
Een krijger betaald 10 dukaten inschrijvingsgeld, een niet-krijger 20. Voor uitrusting moet volledig zelf gezorgd worden, inclusief paarden en karren. Deze kunnen echter wel worden geleend.

Magie mag niet worden gebruikt (al mag je natuurlijk proberen valsspelen), het mag wel naast het veld worden gebruikt om wonden te helen. Uiteraard moet er RONdriaans worden gevochten en kan het schenden van de regels van de ridderlijkheid en ettiquete leiden tot disqualificatie!

Een tornooi winnen levert een prijs op, en via een puntensysteem kan je dan meedingen naar de hoofdprijs... een grote levensdrank die 5 permanente LE geeft.

Verder nog is er een dans/zang wedstrijd en een kunstwedstrijd (zowel schilderkunst als beeldhouwkunst komen in aanmerking). Het inschrijvingsgeld is 5 dukaten per wedstrijd, bij de kunstwedstrijd wordt de winnaar zijn werk gekocht en getoond aan het keizerlijk hof tijdens het banket. Dit levert de winnaar een mooie prijs op van 50 dukaten (al kan dit in principe meer zijn bij uitzonderlijk knappe kunstwerken).
De dans/zang wedstrijd vind plaats tijdens het banket om de edellieden te plezieren, al vinden er preselecties plaats, geleid door de geliefde van de godin, de opperste RAHjageweide. De winnaar krijgt een post aan het koninklijk hof voor een jaar lang als keizerlijk animator, of hij kan voor de geldprijs van 50 dukaten gaan.

Verder is er bij het magiërsconcillie dat in Gareth plaatsvind een magiërsduel plaats, traditioneel de plaats waar zwarte en witte magiërs elkaar laten zien hoe graag ze elkaar zien. De prijs hiervan is afhankelijk van de interesse van de winnaar, maar behelst voornamelijk boeken.

Geruchten gaan ook dat er een dwergenkoning van een ver land gaat komen, en dat deze een drankwedstrijd zal organiseren. Hiervan is echter nog niets bevestigd...

En uiteraard zijn er in de plaatselijke herbergen valt er voor zij met een vaste hand en verzwaarde dobbelstenen steeds wat te rapen. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimedo aug 28, 2008 10:22 pm

Hmmm Thenaka kan eigenlijk alleen maar met het tweegevecht(lichtewapens) meedoen, of tellen Batsaardzwaarden onder zwaar?

Welke vaardigeheden heb je allemaal nodig om degelijk op een paard te kunnen blijven zitten tijdens het vechten? En hoeveel AP kost dit?
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimevr aug 29, 2008 12:04 am

Zwaarden, dolken, schermwapens, kettingstaven, sabels en stokken tellen als lichte wapens.

Anderhalfhanders, Infanteriewapens, speren, tweehandsvlegels, tweehand-houwapens en tweehandzwaard/sabels gelden als zware wapens.

Voor het zware tornooi geld trouwens een minimum RS van 5, om doden te voorkomen.
Dat wat paardrijproeven betreferft, open ik vanavond een andere tread.


Laatst aangepast door Koen op vr aug 29, 2008 12:53 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimevr aug 29, 2008 12:53 am

Sweat dan ik met zowel het lichte als het zware deelnemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimevr aug 29, 2008 12:55 am

Hmmm, net beseft dat mijn antwoord erg moeilijk leesbaar was, opnieuw gelayout.
Ben je zeker dat je aan beide kan deelnemen, als je mijn antwoord herleest?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimevr aug 29, 2008 12:59 am

Ik heb't juist gelezen ze, Thenka is toch begonnen met zijn nachtwind als anderhalver te gebruiken, maar nu ik zelf over nadenk wil ik toch enkel met het lichte deelnemen, omdat het veel beter past bij Thenaka, maar ik wil zeker dat buhurt spel ook proberen daarom vroeg ik naar het paard gedoe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimevr aug 29, 2008 1:10 am

Je kan altijd je kansen wagen op de zware he, wat heb je te verliezen. Je hebt je inschrijvingsgeld toch al betaald.

De vaardigheden voor vechten op een paard kan je hier vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimevr aug 29, 2008 10:39 am

Zeg Koen, wat zijn nu eigenlijk de regels in een gevecht?

Van het Rondriaans vechten ben ik op de hoogte. Maar is het nu de bedoeling om je tegenstander letterlijk uit te schakelen of is het eigenlijk gewoon tikkertje spelen met elkander?
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimeza aug 30, 2008 10:37 am

Hangt er vanaf tot welk bloed je vecht, normaal vecht je tot het eerste bloed, maar aartsrivalen kunnen samen afspreken om verder te gaan:

Eerste bloed: Tot de eerste wonde (meer dan CO SP in totaal, of in een slag in een wonde krijgen)

Tweede bloed: Tot de andere gevechtsomvaardig is (flauw, teveel wonden, overgeven)

Derde bloed: Tot de dood erop volgt, als de tegenstander zich overgeeft moet hier geen gehoor aan worden gegeven.
Tot het derde bloed vechten op een tornooi als deze is uiterst ongewoon en zal zeker voor sociale issolatie zorgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimezo aug 31, 2008 9:53 pm

oké nu kan'k er wat beter aan uit. het 'eertse bloed' kan tricky worden. Ik hoop dat Thenaka snel genoeg de ander kan laten bloeden voordat hij dat doet.

Koen zou je me eens de uitleg en ap kost doorgeven. Ik wil zien voordat ik ze aankoop hoe moeilijk ze zijn om te gerbuiken tijdens een gevecht:

-Gerichte steek (deze heb ik al maar weet niet goed hoe deze juist werkt).

- de zwaardere versie van gerichte steek.

-En dat pareren om een speciale aanval van de tegenstander omtedraaien en hem met zijn eigen aanval te treffen.

-meesterparade (ik heb deze al jaren maar k' ben totaal vergeten wat het juist doet.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimezo aug 31, 2008 11:05 pm

Gerichte steek
Deze aanval richt zich in het bezonder tegen snel verwondbare lichaamsdelen van de tegenstander en veroorzaakt steeds een wonde. Bovendien kan je de RS van de tegenstander negeren. Je veroorzaakt ook sneller extra wonden met deze aanval.
Aanval is verzwaard met 4 halve RS tegenstander vrijwillige verzwaring.
Kosten: 100 AP

Dodenstoot
Aanval is verzwaard met 8 halve RS vrijwillige verzwaring. Verbruikt ook de afweeractie.
De hamerslag van de steekwapens. Deze steekaanval richt zich op onbeschermde, vitale onderdelen van de tegenstander en omzeilt zo de bescherming van de tegenstander, en veroorzaakt dodelijke wondes. De tegenhanger van “hamerslag”, deze wordt uitgevoerd met steekwapens.
RS wordt genegeerd bij deze stoot, je veroorzaakt sneller wonden en je veroorzaakt zowiezo 2 wonden.
Mislukt deze aanval, krijgt de tegenstander een vrije aanval.
Deze aanval is niet tegen zeer grote wezens mogelijk.
Kosten: 200 AP
Voorwaarden: 15 MO

Windmolen
Afweeractie, verzwaard met 8 of meer.
Deze gewaagde gevechtsmaneuvre zet de kracht van een tegenstander zijn houw om in een eigen, nog heftigere aanval, wannrt hij de slag opvangt, grote delen van de kracht van de slag overneemt en in een cirkelbeweging naar de tegenstander terugslingert.
Om met een windmolen te reageren met de krijger aangevallen worden door een zware slag, een stormaanval, een hamerslag of een bevrijdingsslag.
De krijger verzwaart zijn afweer met minstens 8, en als deze lukt, krijgt de tegenstander een zware slag met de volle punten van de verwaring, en bovendien is de tegenstander zijn AW verzwaart met de verzwaring van zijn eigen maneuver.

Bv: Een ork valt een held aan met Zware slag 6. De held reageert met een windmolen, verzwaard met 8. De afweer lukt, de ork krijgt een zware slag 8 op zijn dak, als hij niet afweert met een verwaring van 6 (de ork zijn eigen verwaring.

Meesterparade
Verzwaart je afweer met een aantal punten dat je jezelf oplegt. Als je afeer lukt, heb je je in een superieure positie tegenover je tegenstander geplaats, en krijg je je volgende actie een verlichting van het aantal punten waarmee je je AW heb verzwaard.

Ps: windmolen heb je ook al denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimezo aug 31, 2008 11:45 pm

neen de windmolen had ik nog niet. Zal waarschijnlijk de windmolen en mss de dodenseek nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimezo aug 31, 2008 11:45 pm

Windmolen kost 200 AP, maar je hebt wel de bijzondere vaardigheid "tegenhouden" nodig.
Heb je die?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitimema sep 01, 2008 8:55 am

nowp die heb ik nog niet. Haja, krijgt de Buskur stijl korting op deze vaardigeheden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





ivb met het opkomende toernooi. Empty
BerichtOnderwerp: Re: ivb met het opkomende toernooi.   ivb met het opkomende toernooi. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ivb met het opkomende toernooi.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Jaar des Vuur: Slag in de Wolken :: Algemeen-
Ga naar: