DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Materialen voor ambachten

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Materialen voor ambachten Empty
BerichtOnderwerp: Materialen voor ambachten   Materialen voor ambachten Icon_minitimevr aug 15, 2008 12:44 pm

Een officiele regel, waar ik vanaf nu met ga spelen (in het kader: klop de helden geld uit hun zaken).

Voor quasi elke handwerk-talent zal vanaf nu materiaal nodig zijn. Voor houtsnijden heb je bijtel en hamer nodig, voor akkerbouw een zijs, en voor heelkunde wonde verbanden.
Uiteraard zijn er enkele logische uitzonderingen, zoals heelkunde-ziel. (je moet geen reserveziel bijhebben Cool )

Indien je geen materiaal hebt, en je dus moet improviseren, krijg je een verzwaring van 10 op je proef. Als je "Geimproviseerde werktuigen" als vaardigheid hebt, is dat maar de helft.
Eenvoudige arbeidsmaterialen laten je de proef zonder bijzondere verlichtingne of verzwaringen, uitvoeren. Meestal kan je ze in elke stad, en vaak in dorpen aanschaffen.
Hoogwaardige arbeidsmaterialen kosten het drievoudige van de prijs, en geven een verlichting* van drie op de proef. Dit materiaal kan je in de speciaalzaak in de stad vinden.
Buitengewoon hoogwaardige arbeidsmaterialen kosten het zevenvoudige van de prijs, en geven een verlichting* van 7 op de proef. Voor vele talenten is dit materiaal enkel op bestelling beschikbaar, of beschikbaar in speciaalzaken in grootsteden.

Het handwerktalent dat helden het meeste gebruiken, te weten, heelkunde wonden, werkt met verbanden. De volgende prijzen gelden hiervoor:

Eenvoudige verband: 2 ZD
Hoogwaardige verband, met bijgeleverde ontsmetter en zalf 6 ZD
Buitengewoon hoogwaardige verband, met ontsmetter, zalven, plijsters en wondgaas 1 D, 2 ZD.

*Dit is niet echt een verlichting, maar je een eventuele verzwaring kan ermee worden verlicht. Een leek kan nu eenmaal, hoe goed het materiaal ook is waarmee hij werkt, geen meesterwerk maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Materialen voor ambachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Materialen voor ambachten   Materialen voor ambachten Icon_minitimedi feb 17, 2009 1:48 pm

Remember: momenteel heeft niemand buiten Dawn verband, dus de rest zit met grote verzwaringen als ze heelkunde-wonde proeven willen doen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Materialen voor ambachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Materialen voor ambachten   Materialen voor ambachten Icon_minitimewo feb 18, 2009 5:28 pm

zal proberen te onthouden het aan te kopen wanneer 'k kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mylanda
graad 13
graad 13
Mylanda


Aantal berichten : 85
Registration date : 23-10-11

Materialen voor ambachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Materialen voor ambachten   Materialen voor ambachten Icon_minitimevr nov 11, 2011 6:44 pm

Wordt er dan gezegd hoeveel je hebt? Zeg je dan bvb van "je hebt nu verband voor vijf proeven"? Of hangt dit af van de wond en moet je gewoon zien dat je af en toe eens wat bijkoopt?

(Ik was ook niet op de hoogte van deze regel, mag ik de volgende sessie nog vragen of ik wat gewoon verband mag hebben? Ik vind het wel bij mijn karakter passen om dit bij te hebben, het lijkt me logisch dat ze na vele reizen op z'n minst verband bij heeft, en ik op de helden aan het wachten was met de intentie op een gevaarlijk avontuur te trekken, maar aangezien het geld kost snap ik wel als je liever hebt dat ik het koop zoals de rest ^^)
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Materialen voor ambachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Materialen voor ambachten   Materialen voor ambachten Icon_minitimezo nov 13, 2011 2:01 am

Naaah, je mag gerust beginnen met 5 porties wondverband, normale kwaliteit.
Is inderdaad logisch voor je karakter.

En het is gewoonweg altijd een verband per wonde (=proef), maakt niet uit hoe erg of groot de wonde is.
Niet superrealistisch, maar dat is om het boekhouden niet te zwaar te maken.

Later in het spel kan je gewoon verband met kwaliteit naar keuze bijkopen.

Denk ook bv. lopers als je sloten wilt gaan forceren, moet je ook kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Gesponsorde inhoud





Materialen voor ambachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Materialen voor ambachten   Materialen voor ambachten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Materialen voor ambachten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voor ons drieske
» VOOR DE LIEFHEBBERS!!!!!!
» Interesse voor nieuwe gevechtsvaardigheden?
» Naam voor je karakter
» Aptjes voor de dagboeken.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Afspraken :: Huisregels-
Ga naar: