DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Dexter Nemrod van Wehrheim

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema aug 11, 2008 4:10 pm

Graaf Dexter Nemrod van Wehrheim, bijgenaamd "de baron".
Leider van de KGIA. Overtuigd PHExaanhanger.
Voormalig hoofdinquisiteur van de PRAioskerk.
Afgestudeerd als krijger aan de krijgersschool te Rommilys, heeft een tijdlang onder de banstralers Praios gediend en trad als onverbiddelijke jager tegen zonde en het kwaad op, voor hij leider werd van de rijksgeheime raad, waarop hij zich matigde en nu achter de schermen een onnoemelijke macht op het keizerrijk uitoefent.

Hij was getrouwd met Baronne Ayline van Ulmanhain (waarvan hij ook baron was, tot hij deze heeft verkocht en de opbrengst aan de TRAviakerk schonk, voor de armen), maar hij heeft haar ter dood veroordeeld na het ontdekken van haar ontrouw met Darion van Wehrheim, zijn vader. Kort hierna nam hij ontslag als hoofdinquisiteur, en gaf zijn titel door aan Rapherian van Eslamshagen, welke hij haat.
Verteld wordt dat Rapherian Nemrod heeft gedwongen zijn vrouw ter dood te veroordelen, en dat hij hierdoor zijn positie als hoofdinquisiteur heeft opgegeven.

Beziet zichzelf nu als PHExaanhanger, en heeft nog zeer weinig met de PRAioskerk van doen.

Is peetvader van Ypollitia van Gareth, zuster van Rohaja van Gareth.

Dexter is lid van de "Ridders van de Rijksorde, 1ste klas", de allerhoogste eretitel die te bereiken is in het middenrijk. Slechts een paar enkelingen kunnen zich lid van deze orde noemen.

Is auteur van het staatskundige boek "Van het wezen der State, zijne behoud, en zijne veranderingen".
Dexter Nemrod van Wehrheim Dexter_Nemrod


Laatst aangepast door Koen op ma aug 11, 2008 5:40 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema aug 11, 2008 5:21 pm

Arrogante kerel! Ik haat hoe hij mij probeert te overtuigen van dingen waar ik absoluut tegen ben,zelfs door middel van bedreigingen.

Hij stelt alles voor het keizerrijk, zelfs zijn vriendschip met Rohadjana. Een veel te grote fanatiekeling, geen haar beter dan Willem. Iemand die je nooit in vertrouwen kan nemen, want hij zal je gebruiken, als hij dat kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema aug 11, 2008 5:38 pm

Een kleine content-update.
En dat je hem haat na wat hij je heeft gevraagd, is wel logisch als TSA-gewijde.
Er is echter een groot verschil met Willem. Daar waar willem alles maar aannam als het zijn "plicht" was heeft Dexter lak aan regels en plicht. Hij doet wat er moet gedaan worden om het keizerrijk veilig te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedi aug 12, 2008 2:15 pm

Ze hebben beiden een 'plicht' Willem de plicht voor Jarek, en Nimrod, de plicht voor het keizerrijk. Hun doel is anders, maar mij gaat het om de middelen die ze gebruiken. En daarin zijn ze werkelijk geen haar beter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedi aug 12, 2008 2:21 pm

Met het verschil dat Willem plicht had tegenover een iemand, terwijl Nemrod het gewicht van miljoenen mensen hun leven draagt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedi aug 12, 2008 2:58 pm

Ik zeg toch, het doel is anders! De middelen niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedo aug 28, 2008 7:33 pm

Ik begon hem net een beetje leuk te vinden, en dan vernietigde hij dat weer met zijn ongelooflijke rotstreek! Als je dat humor noemt... tsk
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedo aug 28, 2008 7:45 pm

Het was idd een rotstreek van hem. Ik ben in iedergeval blij dat ik me niet volledig voor schut heb laten zetten door met mijn hoofd op de grond te gaan liggen zoals andere onder ons clown . In zeker zin mag Thenaka de man wel, ookal keurt hij zeker niet goed wat hij met zijn vrouw gedaan heeft, en hoe hij zo gewetenloos omgaat met bepaalde ellementen om het keizerrijk stande te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimevr sep 12, 2008 7:06 pm

Ik kan zijn humor wel waarderen. En als je voor de toekomstige keizerin en huidige rijksregente wordt geleid gaan er velen met hun kop tegen de grond, dus zo'n afgang vond ik het niet. Thenaka die daar als enige rechtstond daarentegen =D
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema feb 09, 2009 2:06 pm

Gevangen genomen door Galotta, zijn wil met magie gebroken, komt deze ongenaakbare man daar ooit bovenop?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Kareja
Zusterschap vd wijsheid
Kareja


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 34
Location : Deels Zoersel, deels Antwerpen
Registration date : 15-08-08

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedi feb 10, 2009 12:18 am

Only time will tell :B

Ik heb wel nog meer bewondering gekregen voor de man, met zijn laatste eigen woorden Galotta afleiden om ons ondertussen een geheime boodschap door te kunnen seinen...die we, denk ik achteraf, toch wel verkeerd begrepen hadden. Erg moedig van hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://lamoth.deviantart.com
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimezo maa 29, 2009 2:17 am

De man is onthoofd, op 28 peraine, 34 hal, daar Daan, terwijl hij stervende was.

Hij had een briefje achter... met een geheim codewoord? Maar voor wat?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimezo maa 29, 2009 4:55 am

Aaaw, Dextrot was nog zo'n toffe man (ja, uiteindelijk wel!). Ik had vertrouwen in hem tot het einde.

Daan is evil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimezo maa 29, 2009 1:01 pm

Daan is níét evil: er stak een muur door de maag van die man, zijn darmen lagen versprijd over de grond, er was niémand aanwezig die hem nog kon helen. Daan had de keuze: ofwel de man laten liggen waar hij lag, en hem de érgste 10 minuten van zijn leven geven, of hij kon er voor zorgen dat de man, die jaren had afgezien in dienst van het Keizerrijk, een snelle en genadige dood stierf.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimezo maa 29, 2009 1:14 pm

Lol, had Daan de grenswachter wel een idee van mogelijke limieten qua heling? Als je een ledemaat al terug kunt laten aangroeien...
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimezo maa 29, 2009 2:28 pm

Dawn, jij kon niet meer helen, je had geen potjes meer, en als een man zijn darmen verspreid liggen over de grond, én Koen had hem al voor de tweede keer zo goed als van kant gemaakt,...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimezo maa 29, 2009 6:38 pm

Jij wist niet of ik niet meer kon helen. Ik had nog karma. En ingame weet jij als grenswachter niets van karmaal helen, hoor. En de tweede reden is metagame thinking.
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema maa 30, 2009 12:59 am

metagame thinking zou niet mogen Smile Je moet normaliter enkel ingame denken,... Als ik mijn OC-kennis IC mag gebruiken, dan zou ik op zoveel dingen de antwoorden kennen, zoveel achterpoortjes kunnen gebruiken, enz dat er voor iedereen de lol af is.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema maa 30, 2009 5:39 pm

"metagame thinking zou niet mogen", niet helemaal waar.

Er zijn een aantal redenen om metagame te denken, je moet immers beseffen dat het nog steeds op een spel draait.

Je moet rekening houden met andere spelers, en soms je eigen karakter wat terughouden of milder maken om het spel speelbaar en leuk te houden voor andere spelers. Klassiek voorbeeld is dat je als witte magier niet de heks in de groep moet doodslaan, ook al heeft je karakter best wel wat redenen om dat te doen.

Verder moet je soms ook proberen te bedenken wat de spelleider probeert te doen met een scene, vaak kan een goede kennis van het fantasygenre en zijn conventies daarmee helpen. Is het realistisch dat je bv. de oude leraar met voortdurend respect bejengt, dat je de aartsvijand (formaat Galotta) zijn preek laat doen over de vernietiging van de wereld voordat je tot actie overgaat? Waarschijnlijk niet, maar het kan wel enorm tot de sfeer bijdragen.

Ik denk dat het negeren van gangbare genreconventies tot problemen leid zoals de onthoofding van Dextrod Nemrod. Wanneer een NPC duidelijk zegt: "Ik heb er genoeg van, laat mij sterven", moet bij de spelers een lichtje opgaan dat ze hem niet meer een helingspotje in zijn strot moeten duwen. De helden willen hem mischien wel terughalen, maar alles wees in de scene op "dramatische sterfscene-modus".
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema maa 30, 2009 7:17 pm

Daan schreef:
metagame thinking zou niet mogen Smile Je moet normaliter enkel ingame denken,... Als ik mijn OC-kennis IC mag gebruiken, dan zou ik op zoveel dingen de antwoorden kennen, zoveel achterpoortjes kunnen gebruiken, enz dat er voor iedereen de lol af is.

Lol, ik had het over jouw metagame thinking, namelijk "Koen had hem al voor de tweede keer gedood" ^^"
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema maa 30, 2009 10:23 pm

ah kom, hij is dood we zullen de man missen. Het is jammer dat hij zijn geheim niet heeft kunnen medelen maar dat had Dimi niet kunnen weten.
Ik vond het een humane zet van Daan, mss wel iets te snel zonder iets te vragen. maarja dat kon door de stres van het gevecht zijn Wink, Thenaka zou het in het verleden evengoed gedaan hebben.
En Koen sorry dat ik Galotta niet heb laten uitspreken hé Embarassed maar ik wou liever de eerste zet maken voordat hij iets kon doen, hehe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimema maa 30, 2009 10:54 pm

Lol, maar vroeger was Thenaka liever dan nu.
Desalniettemin, vind ik het spijtig dat hij dood is, wat hij hoe dan ook was geweest, natuurlijk. Veel geschikt leiderschap blijft er niet meer over, eh?
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedi maa 31, 2009 6:02 pm

Jawel, we hebben nog altijd Thenaka om ons door de duistere tijden te leiden ^^
Nee, serieus, er is dan misschien een belangrijk deel van de keizerlijke elite weg, maar er zijn nog héél wat leidinggevende types die in het Middenrijk rondhangen. Ik denk dan aan mensen van het kaliber Beer van Weiden
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedi maa 31, 2009 9:20 pm

Lol. Wie? Ik ken natuurlijk een heleboel NPC's niet, dus tja.
Terug naar boven Ga naar beneden
Daan
Grenswachter
Daan


Aantal berichten : 921
Leeftijd : 34
Registration date : 21-08-07

Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitimedi maa 31, 2009 10:41 pm

Vraag eens aan koen om je de prentjes van de machtigen in GeoAve te laten zien =)


De Beer van Weiden is de Baron van het gebied Weiden, hij vecht met een Ossenherder, en door zijn gestalte noemen ze hem Beer Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dsauge.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Dexter Nemrod van Wehrheim Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dexter Nemrod van Wehrheim   Dexter Nemrod van Wehrheim Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dexter Nemrod van Wehrheim
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wehrheim

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Jaar des Vuur: Slag in de Wolken :: NPC's-
Ga naar: