Aantal berichten : 129 Leeftijd : 37 Location : Sint-Gillis-Waas Registration date : 22-08-07
Onderwerp: Voorstel ma aug 27, 2007 2:59 pm
Zoals ik in mijn vorige post, binnen dit subforum, reeds vermelde, ben ik van mening dat dit systeem na een jaar up en running, te omslachtig gaat zijn. Ik doe daarom een voorstel:
Daar er ondertussen besloten is een nieuwe campagne te starten, had ik in gedachten een systeem te ontwerpen, dat meer omvat dan het huidige forum, maar toch overzichterlijker zou zijn. Ik heb wel enkele ideetje tov de uitvoering, maar dat is nog even bijkomstig. Het systeem dat in mijn ogen nuttig zou zijn, zou de volgende eigenschappen/functies moeten bezitten
* Volledig op zichzelf staan * Boomstructuur die overtollige subfora moet elimineren * mogelijkheid tot RSS-abonnement per subfora, waardoor belangrijke zaken niet te missen zijn * Per Speler de volgende features :
* Eigen aan account gekoppeld mail-adres, (geen excuus meer van mail niet gekregen of nieuw emailadres...) * Pagina met BG * Topic-based Dagboek-pagina * contact-informatie (naam, gsm) * evt. Digitale Heldensheet
* Agenda systeem, waarbij spelers zich kunnen inschrijven op sessie (bindende inschrijving) * informatie over Campagne e.d. * eventueel nog ruimte voor andere zaken
Nu kan ik me voorstellen dat jullie direct denken, waarom al die moeite doen, en waarom niet gwoon dit blijven gebruiken.. Wel, ik vind het huidig systeem enorm handig voor de situatie waar we nu in zitten, maar vrees gewoon dat het enorm chaotisch is eens we een hele tijd spelen. Daar komt dan bij dat we enorm veel beperkingen hebben met een free-host-based-forum, die ook duidelijk gaan worden na enkele tijd spelen.
Wat ik dus voorstel is om een domeinnaam aan te schaffen met bijhorende webhost/mailserver/wat dan ook, aan te schaffen en dan het systeem te ontwerpen; Uiteindlijk kan dit niet extreem moeilijk zijn, ik & koen (mss nog anderen?) kunnen zowieso al redelijk wat webbased programmeren, Dimi kan degelijk layouts maken, dus we komen er wel uit denk ik.
De kostprijs, ondanks dat ik veronderstel dat niemand werkuren zou rekenen, loopt naar ruwe schatting op tot een goede 30-40 euro. op zich een niet al te groot bedrag, maar het komt er toch maar weer bij. Daarom, anticiperend op Koen's mailtje, wil ik eventueel voorstellen dat ik dit bedrag betaal, in ruil van mijn bijdrage voor de boeken.
Ik weet dat het misschien allemaal niet zo goed is geformuleerd, maar ik stel het gwoon voor..
dus, Reacties graag
grtz
Koen Spelleider
Aantal berichten : 1920 Leeftijd : 36 Location : Schoten Registration date : 24-08-07
Onderwerp: Re: Voorstel ma aug 27, 2007 4:13 pm
Kijk he Kiran, neem dit niet te hard op, maar ik weet hoe het gaat met dat soort dingen. Eerst vind iedereen het een superidee, dat neemt het enthousiasme af, en 9/10 geraakt het project nooit af. Ik persoonlijk kan er echt niet nog een webproject bijnemen, gewoon onmogelijk. Kijk, je mag dat allemaal gerust doen, en als het af is, wil ik het zeker gebruiken, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben. Ik vind dit forum overzichtelijk, en het is makkelijker te gebruiken voor PC-leken dan een wiki. Als je zin hebt, maak het gerust, maar tot die tijd blijven we hier.
Wolfhart graad 15
Aantal berichten : 129 Leeftijd : 37 Location : Sint-Gillis-Waas Registration date : 22-08-07
Onderwerp: Re: Voorstel ma aug 27, 2007 5:22 pm
No hard feelings at all, het is hoe dan ook maar een voorstel eh, Ik zie adhv de andere reacties wel of ik er aan begin
grtz
Dawn Kind van de Regenboog
Aantal berichten : 866 Leeftijd : 35 Location : Schoten Registration date : 25-08-07
Onderwerp: Re: Voorstel di sep 04, 2007 8:23 pm
Ik vind het forum goed zoals het nu is...
maar mss ken ik er gewoon niets van, haha
Matt Zwaarddanser
Aantal berichten : 1598 Leeftijd : 38 Location : Ergens in t'bos. Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: Voorstel wo sep 05, 2007 7:51 am
Goh... Ik zou nii weten wat ik beter of handiger zou vinden. Voormij werkt het forum, maar als je echt je geld/tijd in een website wil steken om er iets leuks /handigers van te maken moet je dat doen, het is jou keuze vind ik.