Aantal berichten : 1920 Leeftijd : 36 Location : Schoten Registration date : 24-08-07
Onderwerp: Evaluatie dagboeken do apr 10, 2008 6:32 pm
Wat vinden jullie nu eigenlijk van het systeem van de dagboeken? Gaan we dat afschaffen, en heeft iemand een alternatief? Iedereen heeft er zeer enthousiast aan meegedaan in het begin, maar op het einde was de lol er duidelijk af en deed niemand er meer iets aan (nuja, af en toe wel, ik spreek over de trent). Misschien een ander formaat voor de dagboeken? Een lijst van punten? Een korte lijst van meningen zoals Mathias deed? En vinden jullie de dagboeken schrijven lonend genoeg? Zou je liever hebben dat we de dagboeken echt actiever in het spel betrekken (voorstellen hieromtrent zijn altijd welkom), of liever niet? Voor mij hadden de dagboeken verschillende voordelen: -Motivatie, gewoonweg leuk om te lezen als je zelf behoorlijk wat tijd in voorbereiden stopt. -Bijsturen: ik kon altijd zien hoe er algemeen werd gedacht over bepaalde zaken, zoals "Jarek is de Havik" in het begin (Spotlights: Jan de Peningmeester) en andere zaken. -Notities. Ik heb vaak de dagboeken nagelezen om na te gaan wat de spelers was opgevallen, wat niet, om ook hier rekening met te houden, eventueel de volgende sessie wat te verduidelijken.
Daan Grenswachter
Aantal berichten : 921 Leeftijd : 34 Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 10, 2008 6:42 pm
De dagboeken zijn leutig, maar op de lange(re) duur is het ook af en toe wat moelijk ze in te vullen. Je krijgt op één sessie zoveel informatie te verwerken, dat je er bijna van omver valt.
Het andere formaat: Wat denk je van één dagboek, in een apart forum (zoals we nu het forum "Mattias" en het forum "Kiran", ... hebben) Na elke sessie wordt er een nieuw topic aangemaakt (bv: Reis naar Gareth) waarin iedereen zijn bevindingen kan posten, en erover discutiëren. Na de discutie passen we de eerste post aan met wat we denken dat belangrijk is. bv:
Jarek gedroeg zich vreemd, soms lijkt het alsof hij ons écht graag heeft, en af en toe alsof hij ons liefst ziet vertrekken.
Mogelijk is Jarek de Havik
...
De dagboeken mogen actiever in het spel betrokken worden, hoewel dat vrij moeilijk gaat zijn, ik heb er geen idee van hoe we het zouden kunnen doen.
-Motivatie: Ik kan geloven dat het een hart onder de riem is als je begint voor te bereiden. Misschien zou een hoger gehalte aan ingame topics hetzelfde voor je kunnen betekenen. -Bijsturen: Damn you Koen! -Notities: MERCI KOEN! :p
Matt Zwaarddanser
Aantal berichten : 1598 Leeftijd : 38 Location : Ergens in t'bos. Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 10, 2008 7:44 pm
Citaat :
De dagboeken mogen actiever in het spel betrokken worden, hoewel dat vrij moeilijk gaat zijn, ik heb er geen idee van hoe we het zouden kunnen doen.
Thenaka kan niet schrijven dus hij zal zijn boekie niet kunnen gebruiken ingame.
Dawn Kind van de Regenboog
Aantal berichten : 866 Leeftijd : 35 Location : Schoten Registration date : 25-08-07
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 8:11 pm
Ach, mijn probleem met het dagboek was: ik was het één of twee sessies beu en daarna was het écht gewoon teveel om in te halen. En om er nu zo'n gat tussen te laten leek mij zo'n zonde. Ik kan dus zeker de motivatie opbrengen om er opnieuw mee te beginnen. Maar ik vind Dimitri zijn idee helemaal niet slecht. Lijkt me wel leuk ^^
Koen Spelleider
Aantal berichten : 1920 Leeftijd : 36 Location : Schoten Registration date : 24-08-07
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 8:37 pm
Gaan we proberen ja, zien wat het geeft.
Aantal berichten : 866 Leeftijd : 35 Location : Schoten Registration date : 25-08-07
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 8:46 pm
yaaay. wanneer beginnen we nuuu T_T
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 9:35 pm
Eum, geen idee, volgende zondag? Of de zondag daarna?
Matt Zwaarddanser
Aantal berichten : 1598 Leeftijd : 38 Location : Ergens in t'bos. Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 10:42 pm
cool, volgende zondag liefst dan.
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 11:17 pm
Maakt dan 4 mei... voor mij bon ton!
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 11:38 pm
Ja, geweldig! De week daarna had ik toch niet gekunnen, cours, weet je nog? Dat wordt dnd nog meer uitstellen, maar dat vind ik niet erg.
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 11:40 pm
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 11:44 pm
hmmm... aan 't programmeren?
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 11:48 pm
Woeps, bel je direct! Niet boos zijn hoor!
Onderwerp: Re: Evaluatie dagboeken do apr 24, 2008 11:48 pm
Lol. Geen probleem ^^" niet bang zijn. Ik lijk net een tiran