Aantal berichten : 921 Leeftijd : 34 Registration date : 21-08-07
Onderwerp: Magiërstheorie di apr 01, 2008 12:27 am
Ik heb ze net weerlegd, Koen. Ik voel me goed
Als Goden hun macht danken aan het aantal aanbidders, waarom hebben de Rur & Gror priesters dan geen Karma, en Swafnir-priesters wel
Koen Spelleider
Aantal berichten : 1920 Leeftijd : 36 Location : Schoten Registration date : 24-08-07
Onderwerp: Re: Magiërstheorie ma mei 05, 2008 6:05 pm
No, you don't.
Omdat Rur & Gror tijdens de worp geen invloed hebben op Daerde. Als de wereldschijf geworpen wordt hebben de ondergoden (namelijk de 12) de touwtjes in handen, een maal per duizend jaar (als de helden-eon aanbreekt, ongeveer volgende jaar in de campagne (oeps, spoiler)) krijgt Rur of Gror de wereldschijf in handen, en kunnen zij eventjes de wereld beïnvloeden. En Rastullahgelovigen... Tja, er zijn teveel ongevovigen, dus Rastullah vertikt het om nog in te grijpen op Daerde. Daarvoor moeten eerst de ongelovige bekeerd worden... goedschiks of kwaadschiks.
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Magiërstheorie do mei 08, 2008 12:29 am
En hoe zit eht dan met het sjamanisme? Zij geloven ook dat hun god een god is, toch spelen de karakters neit met karma maar met astraal...
Koen Spelleider
Aantal berichten : 1920 Leeftijd : 36 Location : Schoten Registration date : 24-08-07
Onderwerp: Re: Magiërstheorie do mei 08, 2008 12:38 am
Ti's omdat de moha's met zoveel zijn he. En er zijn wel degelijke sjamanen met karma hoor. Die goden hebben echt gewoonweg niet genoeg aanbidders om aan elke sjamaan KA te geven.
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Magiërstheorie do mei 08, 2008 12:44 am
Even terug naar de oorspronkelijke boodschap: Rur en Gror hebben wel degelijk véél aanbidders, en de theorie is--> veel aan bidder=karma.
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Magiërstheorie do mei 08, 2008 12:49 am
Denk je nu echt dat een theorie die "de magiërstheorie" noemt, uitgelegd kan worden met een zin? De theorie is heus wel een pak maar gelaagd dan dat. Rur & Gror wordt overigens enkel in Maraskan aanbeden, en Maraskanen zijn een sterk uitgedund volk (vanwege Thenaka Khan neem ik de term "uitstervend" niet in de mond), vanwege de jarenlange overheersingen en oorlogen. Het land kent al 200 jaar geen vrede meer.
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Magiërstheorie do mei 08, 2008 6:08 pm
Alles wat je zegt klopt wel, maar de bondige samenvatting is toch degene die ik net gaf :p
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Magiërstheorie do mei 08, 2008 6:30 pm
allé dan. :p
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Magiërstheorie do mei 08, 2008 6:31 pm
Als ze het niet is mag je dat absoluut zeggen hoor, ik vind theologische disputen wel leutig, net als dat topic over de goden op mandragon :p
Koen Spelleider
Onderwerp: Re: Magiërstheorie wo mei 21, 2008 8:01 pm
Allé, net zoals op MDG dan maar:
Je moet er ook rekening met houden dat Het Mysterie van Kha heeft bepaald dat er maar een aantal goden-plaatsjes zijn in Alvaran, als de plaatsen eenmaal bezet zijn kunnen er geen nieuwe goden bijkomen.
Bovendien bepaald de magierstheorie dat goden kracht kunnen bijkrijgen of verliezen naargelang hun aanhang, maar ze moeten wel eerst god zijn. Rastullah en co zijn gewoon geen echte goden, dus kunnen ook nooit KA geven, hoeveel mensen er ook in geloven.
Daan Grenswachter
Onderwerp: Re: Magiërstheorie wo mei 21, 2008 8:09 pm
Okay, had net de samenvatting op MDG gelezen en begreep het toen al :-)