DSASpeelgroep
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DSASpeelgroep

Een forumpje voor onze spelersgroep.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 TSA en sektes

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimevr nov 16, 2007 10:38 pm

Koen of iemand anders kan iemand mij info over TSA geven, ik ben van plan een nieuwe sekte te starten maar heb hiervoor info nodig. so give please ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimezo nov 18, 2007 1:14 am

Hehe, hier heb ik al een vertaling van klaarliggen, onthou wel dat deze lijst slechts een korte greep is uit de tsa-sektes.

De verschillende bekende sektes van het Tsa-geloof:

-Vredesvrienden: Leven met strikte onthouding voor geweld. Ze raken nooit een wapen aan, zijn vegetariërs. Net in krijgsgebieden als Nostria en Andergast, kennen ze veel aanhangers.

-Tsaischa: Een exotisch, ver doorgetrokken vorm van de Vredesvrienden. Ze doden geen dieren, mensen, en zelfs geen planten. Ze eten bijna alleen nevenproducten als kaas en melk, zelfsvoor brood zijn er planten moeten 'sterven'. Door het moeilijke uit te voeren geloof, gaat dit op en af met de tijden.

-Wedergeborenen: Deze streking gelooft in reïncarnatie. Ze geloven in lotsbestemming, en dat deze gevolg zijn van je vorig leven. Slavernij en dergelijke worden hierdoor verklaart.

-Beeldenstormers: Kleine fanatieke groep, die probeert al het oude te vernietigen, om zo plaats voor het net nieuwe te krijgen. Etelijke bibiliotheken en oude gebouwen zijn zo in vlammen opgegaan.

-Vrijheisvechters: Deze groepering wordt nog harder vervolgt dan de beeldenstormers. Zij vinden, dat elk individu vrij is. Ze zijn tegen slavernij en de adelheerschapij, wat hun rechtskundig onder de Anarchisten brengt.

-Koboldvrienden: De lolbroeken van de Tsa kerk. Zei zien de kobolden als streefbeeld om naar te groeien. Hun motto is: "Kinderen en narren spreken de waarheid, laat ons beide zijn."

-Tsa-dualisten: Geloven in een hormonie tussen Boron en Tsa, Tsa schept, Boron neemt het terug weg, zodat Tsa opnieuw kan scheppen.*

Vele scheuring zijn in de loop der era's al ontstaan, weggegaan, en er zullen er zeker nog opstaan, en nog verdwijnen.

Dit wederopstaan hoort bij Tsa, het is een deel van 'de eeuwige wandel'...

*Er zijn enkele aanhangers, die geloven dat Maraskan bijzonder door de godin gezegd is, en dat daar de hoogste zielen wedergeboren worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimezo nov 18, 2007 1:43 am

oO wat?!
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimema nov 19, 2007 6:34 pm

Citaat :
*Er zijn enkele aanhangers, die geloven dat Maraskan bijzonder door de godin gezegd is, en dat daar de hoogste zielen wedergeboren worden.

Dat vind ik ook cheers . hehhe


Mijn 'sekte', allé eigenlijk een groepje van een enkeling ^^ op het moment , gaat zeker naar het extreme toe buigen en veel weg hebben van het Tsa-Boron gedoe.

Tsa creeerd het leven en Boron eindigd dit. Maar wat moet er gebeuren als het evenwicht hiervan wordt verbroken? Wat als een enkeling of een groep, mensen/elfen/dwergen (orc/goblin is geen zekerheid) moord en hen jaren vroeger naar de hallen van Boron stuurt dan gepland, en ze niet door het keirerrijk worden gestraft en opgehangen/verbannen/etc? Dan is het aan ons om de moordenaar op te sporen en te straffen (Who ever he is... ).

De sekte leden zullen gekend worden als 'De Schaduwen van Tsa' of zal ook gekend worden (later dan Smile )

(Schaduw komt van de naam Thenaka dat in he 'Maraskaans' Schaduw betekent. )


Het extreme gedoe dat wat botst tegen Tsa's princiepes:

Levens nemen om leven te behouden, zoals een boer zou doen bij een hondsdolle hond of als een rund zeer ziek is en er kans is dat het de hele kudde ziek maakt... (Als er nu kans is dat een heel dorp door 1 iemand kan worden besmet en die persoon niet kan worden genezen zullen wij doen wat er moet gedaan worden om de rest van het dorp te behouden.
Dit botst echter wel tegen het princiepe dat Boron ervoor 'gekozen' heeft de bevolking te besmetten...

Onschuldige levens wreken. Maar alvorens moet men kijken of de moordenaar berauw heeft van zijn daden, dan vraagt men hen vriendelijk dat ze zo vriendelijk willen zijn het evenwicht dat ze hebben verstoort te herstellen door zelfmoord te plegen... Als de moordenaar niet mee werkt wordt de moordenaar efficient en snel gedood door de leden van de sekte.

Het is ten uiterste verboden ooit maar ook ooit onschuldigen te doden.

Nooit de eerste stap zetten in een gevecht (behalve als het een moordenaar is) Alleen terug vechten in zelfverdedeging. Je belagers proberen uit te schakelen enr niet te doden. Proberen een stop te zetten met bloedvergieten door te praten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimedi nov 20, 2007 6:34 pm

Dat meen je niet... why? WHY?

^^" ok, ik overdramatiseer maar.... bleh
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimedo nov 22, 2007 12:16 pm

Wel... Ik ben tot inkeer gekomen door de aanwezigheid van een Tsa geweide, maar door mijn band met Boron en mijn dramatische verleden krijgt deze bekering een bepaalde draai.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimedo nov 22, 2007 7:13 pm

daar gaat mijn uniekheid ^^"
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimedo nov 22, 2007 7:18 pm

wel wel, je kan me nog altijd te les lezen he, is niet amdat Thenaka nu ook Tsa gelovig is dat ik zal stoppen tegen Dawns haren in te wrijven he. Ik zal nog steed af en toe flaters begaan zoals onschuldige kinder goblins over men kling halen als het moet...
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimedo nov 22, 2007 8:21 pm

en dat kan zomaar? oO
Terug naar boven Ga naar beneden
Koen
Spelleider
Koen


Aantal berichten : 1920
Leeftijd : 36
Location : Schoten
Registration date : 24-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimedo nov 22, 2007 8:25 pm

Maar je respect voor elke TSA-geweide en zijn/haar woord zal wel toenemen. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.yes-webdesign.be
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimevr nov 23, 2007 10:46 am

inderdaad ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimedi feb 26, 2008 9:24 am

Dit is de richtlijn van het pad dat Thenaka Khan zal bewandelen: 'Aku Soku San' of in een taal die verstaanbaar is 'slay evil immediately'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimema maa 03, 2008 3:39 pm

Jaja, die ken ik. Kenshin-quote.

feh... is het echter niet Aku Soku "Zan"?
Terug naar boven Ga naar beneden
Matt
Zwaarddanser
Zwaarddanser
Matt


Aantal berichten : 1598
Leeftijd : 38
Location : Ergens in t'bos.
Registration date : 21-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimema maa 03, 2008 4:34 pm

Kan ^^ maar ik dacht dat de S als z werd uit gesproken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawn
Kind van de Regenboog
Kind van de Regenboog
Dawn


Aantal berichten : 866
Leeftijd : 35
Location : Schoten
Registration date : 25-08-07

TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitimema maa 03, 2008 7:40 pm

oO ... neeeee
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





TSA en sektes Empty
BerichtOnderwerp: Re: TSA en sektes   TSA en sektes Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
TSA en sektes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DSASpeelgroep :: Hall of Fame :: Campagne "De draak van Windhaege" :: Algemeen-
Ga naar: